شناسهٔ خبر: 171841 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

یوسفی با اشاره به افزایش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی منابع در بودجه ۱۴۰۰ خوزستان مطرح کرد؛

دولت مصوبات و تصمیمات مجلس برای رفع مشکلات خوزستان را اجرا نکرده است

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس افزایش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه، تخصیص ۵۰ میلیون یورو و اختصاص ۱۷۵۰ میلیارد تومان برای فاضلاب اهواز را از جمله اقدامات مجلس یازدهم برای رفع مشکلات خوزستان برشمرد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی درباره اقدامات مجلس یازدهم برای رفع مشکلات استان خوزستان، گفت: از آنجا که به دلیل بی‌توجهی به اختصاص اعتبارات موردنیاز به برخی استان‌های کشور مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و...، این استان‌ها در حوزه‌های اساسی و زیرساختی همانند آب شرب با مشکل روبه رو شده‌اند، مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تلاش کرد به استان‌های کمتر برخودار توجه ویژه کند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دو وظیفه قانونگذاری و نظارت دارد، افزود: مجلس یازدهم در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تصویب کرد که ۱۹ هزار میلیارد تومان برای اصلاح ساختارهایی که منجر به محرومیت در برخی استان‌ها شده در نظر گرفته شود که براساس شاخص‌ها از این اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد تومان به استان خوزستان اختصاص پیدا کرد تا در حوزه‌هایی مانند راه روستایی، آب و فاضلاب و احداث شبکه آبی و رفع تنش آبی هزینه شود.

افزایش اعتبارات استان خوزستان از ۲ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

وی افزایش اعتبارات استان خوزستان از ۲ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را یکی دیگر از اقدامات مجلس یازدهم در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برشمرد و اضافه کرد: مقام معظم رهبری با اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو برای رفع مشکلات مربوط به آب و فاضلاب اهواز موافقت کرده بودند که متاسفانه به دلیل تاخیر در انجام تکالیف قانونی توسط وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه، این اعتبار جذب نشد و تنها ۵۰ میلیون یورو برای سال گذشته اختصاص پیدا کرد که در واقع تا پیش از آغاز فعالیت مجلس یازدهم تنها ۱۰ میلیون یورو از این اعتبار پرداخت شده بود که با پیگیری مجلس یازدهم ۵۰ میلیون یورو به صورت کامل اختصاص پیدا کرد اما متاسفانه ۵۰ میلیون یوروی باقی مانده بعدی به دلیل تاخیر در اجرا تخصیص پیدا نکرده است.

اختصاص  ۱۷۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای فاضلاب اهواز

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ۱۷۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای فاضلاب اهواز اختصاص پیدا کرد، ادامه داد: شهرستان‌های جدیدالتاسیس مانند کوت عبدالله، حمیدیه و ... متاسفانه ردیف مجزایی برای موضوعاتی مانند فاضلاب نداشتند به همین دلیل با مشکلاتی مانند شبکه فاضلاب روبه رو بودند که برای نخستین بار برای ۴ شهرستان ردیف خاص ایجاد شد.

نظارت میدانی نمایندگان از استان خوزستان فتح باب مناسبی برای رفع مشکلات

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات مناسبی برای بهبود وضعیت راه‎های روستایی در استان خوزستان، در مجلس یازدهم اختصاص داده شد، تصریح کرد: برای حوزه شیلات، اشتغال و اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به منظور حمایت از کشاورزی نیز اعتبارات خاصی در سال جاری توسط مجلس پیش‌بینی شد.

یوسفی افزود: از ابتدای مجلس یازدهم هم افزایی مناسبی میان نمایندگان برای انجام تکالیف ملی شکل گرفت مانند نظارت میدانی رئیس مجلس از استان خوزستان و پیگیری‌های پس از آن، بازدید ۱۲ نماینده از غیزانیه، بازدید ۳ نفر از نمایندگان به منظور پیگیری موضوعات صنفی مانند هفت تپه که این اقدامات موجب شد، تمامی نمایندگان با اختصاص بودجه به استان‌های محروم مانند خوزستان همراهی کنند.

بی توجهی دولت به مصوبات مجلس، مشکلات کنونی خوزستان را رقم زد

عضو کمیسیون عمران مجلس نظارت میدانی نمایندگان از استان خوزستان را فتح باب مناسبی برای رفع مشکلات توصیف کرد و ادامه داد: هرچند مجلس یازدهم اقدامات بسیاری برای رفع مشکلات مذکور انجام داد اما ای کاش دولت نیز توجه ویژه به تخصیص اعتبارات مصوب در حوزه آب، فاضلاب و زیرساخت‌ها داشت در حالیکه دولت به این مصوبات توجهی نکرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تصمیمات اخذ شده در بازدید میدانی رئیس مجلس از استان خوزستان تصمیمات مناسبی بود اما عملی نشد زیرا اجرا با دولت است.

نگاه ویژه به استان خوزستان در برنامه هفتم توسعه

یوسفی درباره توجه به استان خوزستان در برنامه هفتم توسعه، یادآور شد: هفته گذشته نمایندگان استان خوزستان جلسه‌ای با رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم در این نشست ماموریتی به مرکز پژوهش‌ها سپرده شد تا اقدامات کارشناسی موردنیاز جهت محرومیت‌زدایی استان‌هایی مانند خوزستان در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه را احصا کنند.

نظر شما