شناسهٔ خبر: 171807 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیسی هیئتی به خوزستان بفرستد/دولتِ تدبیربه مشکلات بی‌توجه است

ابراهیم عزیزی شیراز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هیئتی از سوی رئیس جمهور منتخب برای بررسی مشکلات خوزستان به این استان اعزام شود.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسائل و مشکلات کم آبی خوزستان و سایر استان ها بیانگر کم توجهی دولت به مشکلات اساسی مردم است، گفت: دولتی که با شعار تدبیر وارد عرصه شد کمترین تدبیر را نیز به کار نگرفت و در مورد مشکلات و مسائل کشور آینده نگری نکرد. اگر برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در طول ۸ سال اخیر برای حل مشکلات مردم تدوین می شد، امروز شاهد چنین مشکلاتی نبودیم.

وی تصریح کرد: مسائل و مشکلات امروز مردم در حالی به وجود آمده که دولت، وعده حل مشکلات در بازه زمانی صد روزه، دو ماهه و یک ساله را می داد اما متاسفانه نگاه دولتِ تدبیر به مشکلات مردم عمیق نبود.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه مردم خوزستان حق بزرگی به گردن ملت ایران در حفظ تمامیت ارضی و دفاع ملی دارند، اظهار داشت: مردم خوزستان در خط مقدم مبارزه با رژیم بعثی بودند و به همین دلیل بایدتوجه ویژه به مشکلات آنان کرد،
مشکلات کم آبی ناشی از خشکسالی اخیر است و در استان های مختلف شامل فارس، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکل کم آبی وجود دارد.

عزیزی با تاکید بر لزوم اقدام جدی و عاجل مسئولان استانی و دولتی برای حل مشکلات مردم خوزستان، گفت: دولت مردمی باید حل مشکلات خوزستان را به عنوان یک اولویت جدی قرار دهد، مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می داند که تمامی لوایح و پیشنهادات دولت برای حل این معضل را به تصویب برساند.

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی نیز در آخرین جلسه ای که برگزار کرد، گزارش مسئولان خوزستان در مورد بحران خشکسالی را مورد بررسی قرار داد و تلاش دارد با گوشزد کردن مسائل بحران زا به مسئولان دولتی برای برنامه ریزی کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت آینده باید با بهره گیری از مدیران جهادی، میدانی و مردمی برای حل مشکلات مردم خوزستان گام بردارد.

عزیزی تاکید کرد: انتظار داریم مردم خوزستان نیز با صبر و حوصله اجازه دهند مسئولان و دولت مردمی برای حل مشکلات آنان گام بردارند. البته مسئولان فعلی باید هر چه سریعتر اقدامات کوتاه مدت و اجرایی را برای حل مشکلات مردم انجام دهند.

وی تاکید کرد: حضور مسئولان دولتی یکی از نیازهای ضروری و اولویت دار برای حل مشکلات مردم خوزستان است. حضور مسئولان در میان مردم و شنیدن صدای آن ها امری ضروری است که کمک بزرگی به حل و فصل مشکلات خواهد کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات مردم از سوی مسئولان، گفت: مردم باید با صبر و خویشتنداری از اقداماتی که امنیت ملی را به خطر می اندازد خودداری کنند. اقدامات جدی و عاجل دولت فعلی و برنامه ریزی های دقیق دولت آینده برای حل مشکلات مردم خوزستان مهم است.

عزیزی تاکید کرد: در شرایط انتقال دولت قرار داریم باید اجازه دهیم عملیات انتقال دولت در کمال آرامش انجام شود، بهتر است هیئتی از سوی رئیس جمهور منتخب برای بررسی مشکلات خوزستان به این استان اعزام شود.

نظر شما