شناسهٔ خبر: 171805 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس برای تخصیص اعتبارات به خوزستان کمک می کند

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کم‌توجهی به تامین زیرساخت‌های مرتبط با نیازهای اصلی کشور را علت مشکلات کنونی خوزستان عنوان کرد و گفت: باید نگاه ملی به مشکلات خوزستان داشته باشیم و با تمرکز بر اصلاح زیرساخت‌ها، مشکلات این استان را رفع کنیم.

به گزارش «نماینده», محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به کمبود آب در خوزستان و اعتراضات اخیر مردم در این استان گفت: نارسایی‌های فعلی استان خوزستان ناشی از کم توجهی به مسائل زیرساختی و سرمایه‌گذاری در آن است و در واقع باید به موقع و بر اساس پیش‌بینی‌ها در آب، مسکن، دارو و درمان و حوزه انرژی برق سرمایه گذاری شود تا زیرساخت‌ها از بین نرود.

وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان در حوزه آب بیان داشت: در روزهای اخیر توجه ملی معطوف به حل مشکلات مردم خوزستان است و امیدواریم با یک کار جهادی، تمرکز ملی و تزریق اعتبار کلان، مشکلات خوزستان حل شود.

این نماینده مجلس افزود: مساله بحران آب در خوزستان باید درسی برای آیندگان باشد که نباید از بحث زیرساخت‌ها به ویژه در آنجایی که مربوط به نیازهای اولیه جامعه است، غفلت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز امیدواری نسبت به حل فوری مشکلات مردم خوزستان گفت: امید است با توجه همگانی و ملی به حل مشکلات خوزستان، این مساله حل شود و با تمرکز بر اصلاح زیرساخت ها در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در دنیا هم این‌گونه مشکلات وجود دارد و برخی اتفاقات خسارات بزرگ و تلفات بیشتری به وجود می آورد اما چگونگی حل بحران مهم است.

محمود زاده مشکینی با اشاره به تبلیغات رسانه ای بیگانه برای تشدید فضای امنیتی در خوزستان یادآور شد: بدخواهان ملت ایران با توجه به نقش محوری جمهوری اسلامی در منطقه، دنبال کوچکترین فرصتی هستند تا افرادی را تحریک کرده و از آن سوءاستفاده کنند؛ این موضوع تازه ای نیست و این رسانه‌ها نمی توانند دایه دلسوزتر از مادر برای ملت ایران باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: برخی افرادی که در این قضایا می خواهند سوء استفاده کنند، دستشان تا مرفق به خون این مردم آلوده است  و جز خیانت در پرونده‌شان چیز دیگری نیست. مردم خوزستان این عناصر خارج نشین را بهتر از همه می شناسند و به موقع پاسخ پشیمان کننده به این تحرکات موذیانه خواهند داد.

نماینده مردم مشکین شهر در مورد اقدامات مجلس برای حل مشکلات مردم خوزستان اظهار داشت: مجلس برای تخصیص اعتبارات به خوزستان کمک می کند و با وجود محدودیت های مالی کشور، تخصیص های این حوزه نزدیک به صد درصد انجام شده است و استفاده از سایر منابع  برای حل این بحران در دستور کار فوری قرار می گیرد.

نظر شما