شناسهٔ خبر: 171778 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جزئیات سفر هیات پارلمانی ایران به بلاروس/ بازدید از مراکز صنعتی و پارک‌های علم و فناوری

ابوالفضل عمویی رئیس هیأت پارلمانی ایران و بلاروس با اشاره به سفر این هیات به مینسک گفت: در این سفر از مراکز صنعتی و پارک‌های علم و فناوری بازدید کردیم و مقرر شد توافقنامه‌های بین دو کشور جهت پیگیری اجرا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی درباره سفر اخیر این گروه به مینسک اظهار داشت:‌ گروه دوستی ایران و بلاروس هفته گذشته به دعوت طرف مقابل به پایتخت این کشور سفر کرد.

وی افزود: بعد از ارتباطاتی که با مجلس بلاروس در مجلس یازدهم شورای اسلامی برقرار شد ملاقات‌هایی با سفیر بلاروس در تهران صورت گرفت و وبینارهایی‌ با مقامات ارشد بلاروس داشتیم و دو طرف از مواضع یکدیگر مطلع شدند و نهایتاً این اقدامات منجر به سفر هیأت پارلمانی ایران به مینسک شد.

رئیس گروه دوستی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سفر دستاوردهای خوبی در جهت ارتقای روابط پارلمانی و آشنایی دو کشور با موضع‌شان داشت. در این سفر از مجلس بلاروس بازدید کرده و با گروه دوستی و پارلمانی کشور بلاروس مذاکرات مفصلی داشتیم ضمن اینکه از مراکز تجاری و صنعتی این کشور که ظرفیت همکاری با جمهوری اسلامی ایران را دارند بازدید کردیم. همچنین با وزارت صنایع بلاروس و مراکز صنعتی این کشور مانند «ماز» و پارک‌های علم و فناوری مینسک و گریت استون بازدید کرده و گفت‌وگوهایی با مسئولان ارشد آن داشتیم.

عمویی عنوان کرد:‌ مقرر شد با توجه به توافقاتی که بین دو کشور وجود دارد این توافقات در دستور کار قرار گیرد و برخی ایده‌ها هم بین دو کشور رد و بدل شد. این در حالی است که این ایده‌ها پیش از سفر از مسئولان وزارت خارجه، وزارت صمت، وزارت بهداشت و وزارت دفاع که روابطی را با دولت بلاروس دارند جمع‌آوری کردیم و در این سفر با تجار ایرانی فعال در بلاروس جلساتی داشتیم و قرار است در هفته آتی نشست‌هایی را با مقاماتی که مرتبط با بلاروس هستند را برگزار کنیم و مباحث سفر را منتقل کرده و مطالب طرح شده در این سفر را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سفر هیأت پارلمانی ایران به بلاروس پیرو سفر سه سال قبل گروه دوستی بلاروس به ایران صورت گرفته و در مجموع این سفر در پاسخ به سفر آنها به تهران بوده است.

نظر شما