شناسهٔ خبر: 171777 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وضعیت شیوع کرونا در شرق استان گلستان بحرانی است/ ضرورت افزایش نیروها و احداث بیمارستان صحرایی

تست کرونا نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با هشدار نسبت به وضعیت فاجعه بار شیوع کرونا در شرق استان گلستان بر ضرورت افزایش نیروها و احداث بیمارستان صحرایی تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» امانقلیچ شادمهر در مورد وضعیت کرونا در شرق استان گلستان، گفت: ۲۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری هستند و وضعیت شیوع کرونا در شرق استان گلستان فاجعه است بنابراین نیاز است وزیر بهداشت و مسئولان ذیربط ورودی جدی به این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینکه تخت‌های بیمارستان‌های شرق استان گلستان پرشده‌اند و هیچ تخت خالی وجود ندارد، افزود: بیماران به صورت سرپایی پذیرش می‌شوند و بیمارانی که وضعیت شان حاد است بستری هستند و وضعیت گنبدکاووس از قرمز در حال تبدیل به سیاه است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هفته گذشته که در حوزه انتخابیه حضور داشتم تمامی روسای بیمارستان‌ها و مدیران در دفتر اینجانب حضور یافته و از وضعیت گلایه داشتند که اینجانب با وزیر بهداشت و استاندار تماس گرفتم و خواستار رفع مشکلات شدیم.

وی با یادآوری اینکه تعداد کادر درمانی جوابگوی حجم بالای بیماران نیست، گفت: کادر درمانی خسته هستند و نیرو به اندازه کافی نداریم نیاز است وزارت بهداشت با اتخاذ تدابیری نسبت به افزایش نیروها و در صورت امکان احداث مراکز درمانی سیار اقدام کند.

شادمهر ادامه داد: به صورت جدی نیاز است با اعمال مقررات سختگیرانه و قاطعانه از سفرها به استان‌های شمالی به ویژه شرق گلستان جلوگیری شود و مردم رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

نظر شما