شناسهٔ خبر: 171770 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصوبه دولت روحانی برای همسان سازی حقوق اساتید/ صدور حکم در دولت فعلی؛ پرداخت در دولت آینده

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت حسن روحانی در روزهای پایانی عمر فعالیتش مصوبه‌ای خاص برای همسان سازی حقوق اساتید دانشگاه داشته گفت: مقرر شده احکام آنان صادر شود اما پرداخت در دولت بعدی باشد.

به گزارش «نماینده» بهروز محبی‌نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره کابینه آیت‌الله رئیسی و مطالبات مردم از مدیران دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور اظهار داشت: ما هم‌اکنون با انبوهی از مطالبات و توقعات اقشار و اصناف مختلف در کشور مواجه هستیم.

وی افزود: متأسفانه دولت براساس برنامه ششم و برنامه‌هایی که مؤظف به اجرای آن بوده و زمان مناسب برای اجرای آن در نظر گرفته شده بود نتوانست به ایفای وظایفش بپردازد. این در حالی است که کشور در تعدادی از این سال‌های اوضاع بودجه‌ای خوبی داشته و درآمدهای نفتی زیادی داشتیم که قوه مجریه می‌توانست به وظایف خود طبق قانون عمل کند اما این کار را نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: متأسفانه دولت اجرای بسیاری از مسائل را به پایان فعالیت سیاسی‌اش موکول کرده است که برای مثال می‌توانم به همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه اشاره کنم چرا که وزارت علوم احکام اعضای هیأت علمی را صادر کرده است و پرداخت‌ها را به مهرماه موکول کرده است.

محبی نجم‌آبادی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت به دنبال آن است که مطالبات اساتید دانشگاه در موضوع همسان‌سازی حقوق را به گردن دولت بعدی بیندازد و عملاً ما شاهد آن هستیم که پُز صدور این احکام در دولت حسن روحانی است و اجرای این احکام به گردن دولت آیت‌الله رئیسی افتاده است.

وی افزود: در زمانی که ما کمترین میزان درآمد نفتی را داریم چگونه می‌توانیم به آنچه این دولت ایجاد کرده و وظیفه‌ برای دولت آینده تعریف کرده آن دولت عمل کند؛ شرایط کشور ویژه است و آیت‌الله رئیسی باید بحث تجربه، توانمندی عملی و جهادی بودن را به عنوان شاخص‌های بنیادی مورد توجه قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: افرادی که در کابینه دولت آیت‌الله رئیسی حضور می‌یابند باید براورد دقیقی از وضعیت موجود داشته باشند و برای ایجاد تحول کوتاه‌مدت و درازمدت در کشور برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.

نظر شما