شناسهٔ خبر: 171747 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاک مهر با اشاره به پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر تعطیلی ۳ روزه تهران و کرج:

افزایش تعطیلی‌ها بحرانی‌تر شدن شرایط را در پی دارد

پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه افزایش تعطیلی‌ها بحرانی‌تر شدن شرایط را در پی دارد، گفت: افزایش تعطیلی‌ها فراهم کردن زمینه و افزایش سفرها و بحرانی‌تر شدن شرایط را در پی دارد و این راهکار به هیچ وجه منطقی و کارساز نیست.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد پاک‌مهر در مورد افزایش بستری‌ها و مرگ‌های کرونایی در کشور، گفت: دلتای هندی ویروسی ناشناخته بوده که میزان سرایت و قدرت کشندگی آن بالا است و در برابر واکسن مقاومت بیشتری دارد و انتظار می‌رود با توجه به افزایش مهارت و تجربیات تیم درمانی کشور به زودی پیک پنجم مدیریت و کنترل شود.

 ظرفیت‌های بیمارستان‌ها جوابگوی بستری بیماران کرونایی است

وی با بیان اینکه آمار بستری‌های کرونا در حال افزایش است، افزود: در بسیاری از استان‌ها شاهد خیز مجددی از میزان سرایت و ابتلا هستیم اما اخبار منتشر شده در مورد اشباع بیمارستان‌ها را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بیمارستانی وجود دارد و در پیک‌های سوم و چهارم که با افزایش بستری‌ها مواجه بودیم نظام سلامت عملکرد مناسب را داشت و پاسخگو بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس یازدهم یادآور شد: ممکن است در روزهای آینده بستری‌ها افزایش یابد اما در حال حاضر ظرفیت‌های بیمارستانی جوابگو است در این رابطه میزان بستری‌های استان خراسان شمالی در پیک چهارم ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر بود اما در حال حاضر ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر هستند و در سایر استان‌ها هم وضعیت مشابه داریم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان مربوطه شایعات مطرح شده در فضای مجازی در مورد پرشدن بیمارستان ها را تایید نمی‌کنند.

پاک مهر با تاکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند، گفت: البته ایمن‌سازی و واکسیناسیون مردم هم در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید زیادی بر واردات واکسن و استفاده از واکسن‌های بومی دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی میزان تولید واکسن به اندازه نیاز باشد واردات باید کاهش یاید و باید به سمت و سوی صادرات گام برداریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم مهمترین راهکار مبارزه با کرونا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم دانست و گفت: واکسیناسیون، تعطیلی بازار و فعالیت‌ها و جلوگیری از مسافرت‌ها راهکارهای موثری برای مبارزه با کرونا هستند اما رعایت پروتکل‌ها مهمترین راهکار است و مردم باید پای کار باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد پیشنهاد تعطیلی تهران و کرج، گفت: افزایش تعطیلی‌ها فراهم کردن زمینه و افزایش سفرها و بحرانی‌تر شدن شرایط را در پی دارد و این راهکار به هیچ وجه منطقی و کارساز نیست؛ تاکید شده که مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از هواپیما یا قطار استفاده ‌کنند در حالی که در شرایط فعلی ممنوعیت سفر به ویژه به استان‌های قرمز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: به طور قطع با افزایش تعداد مبتلایان تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت بنابراین جلوگیری از مسافرت‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در صورت ضرورت و نیاز مبرم می طلبد مسافرت از طریق هواپیما و قطار باشد که مسافرت‌ها کنترل شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد؛ اگر بحث تعطیلی‌ها بدون نظارت تداوم یابد شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا خواهیم بود و در این رابطه نیاز است مسئولان تصمیمات کارشناسی بگیرد و مردم همکاری لازم را داشته باشند و همچنین ستاد کرونای استانی تصمیمات به موقع و حمایتی داشته باشد و وزارت بهداشت در حوزه ایمن‌سازی مردم گام جدی بردارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با حداکثر تزریق واکسن باید ایمن‌سازی جامعه را در سطح عمومی انجام داد و نیاز است زیرساخت‌ها و امکانات درمانی متناسب با نیازهای این بیماری باشد.

نظر شما