شناسهٔ خبر: 171745 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقتدایی در جریان سوال از وزیر ارتباطات:

چرا تلگرام حریم شخصی شهروندان ایرانی را رعایت نکرده است/تلگرام اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار مجموعه های خارجی قرار داده است

مقتدایی43 نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: تلگرام حریم شهروندان ایرانی را حفظ نکرده است، آقای وزیر شما شفاف سازی نکردید و این لاپوشانی باعث شده امروز اطلاعات هزاران در اختیار دیگران قرار گیرد.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی در نشست علنی امروز(دوشنبه ۲۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سوالش از وزیر ارتباطات و فناوری در زمینه علت عدم تشریح و شفاف سازی در خصوص مفاد قرارداد با تلگرام و چرایی محاسبه ترافیک بین الملل برای کاربران این شبکه اجتماعی( قبل از فیلتر شدن این پیام رسان) با وجود استقرار cdn های تلگرام در کشور چیست؟ گفت: آقای وزیر شما بخشی از سوال بنده را تحریف کرده اید، چرا تلگرام به تعهدات خود عمل نکرد؟ به جای برخورد قانونی با این پیام رسان از آنها حمایت کردید، این پیام رسان اطلاعات کاربران ایرانی را در اختیار مجموعه های خارجی قرار داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقع ما از وزیر جمهوری اسلامی ایران این است که وقتی مسئولیتی را برعهده می گیرد به جای حمایت از تلگرام از ملت ایران حمایت کند، تلگرام حریم شهروندان ایرانی را حفظ نکرده و شما شفاف سازی نکردید این لاپوشانی باعث شده است امروز اطلاعات هزاران در اختیار دیگران قرار گیرد.

وی افزود: اگر وزیر درباره اموال و دارایی های که از مردم گرفته و در جای دیگر خرج شده توضیحی ارائه ندهد، می گویم چگونه میلیاردها تومان از جیب مردم خارج شده است، توقع داریم در کسوت وزیر به فرمایش امیر المومنین که تاکید داشتند با مردم با رفعت برخورد کنید، دولت نیز همین گونه رفتار کند نه با گرفتن اموال مردم به آنها آسیب وارد شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای جهرمی در روزهای واپسین وزارت فرصت برای عذرخواهی از مردم وجود دارد و اموال و دارایی مردم را برگردانید، مطمئن باشید با شما را رفعت برخورد می شود.

مقتدایی در ادامه بیان کرد: برای انتقال زیرساخت‌های تلگرام از شورای عالی فضای مجازی مجوز دریافت شد، این امر صورت گرفت بنابراین باید از مردم تعرفه ۵۰ درصدی دریافت می‌شد اما صد درصد تعرفه اخذ شده است که این اهمال‌کاری وزیر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمایل ندارد بگوید مدیران ناسالم داریم، اظهار داشت: اما اگر جایی مسئول یا وزیری کوتاهی کند، مجلس یازدهم پای کار می‌ایستد و تخلف را پیگیری خواهد کرد. موضوع تلگرام بحث امروز نیست، حدود یک سال پیش بنده تذکر کتبی به وزیر ارتباطات دادم ؛ پس از آن تماس تلفنی گرفتم و حتی با مرکز پژوهش‌ها نامه‌نگاری کردم اما وزارتخانه‌ پاسخگو نبود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وزیر باید به مردم ایران پاسخ دهد، حتی رئیس جمهور هم باید بگوید چرا به مجلس نیامد و با نمایندگان صحبت نکرد چرا که مجلس پای حقوق مردم می‌ایستد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفته می‌شود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان پول از جیب مردم برای استفاده از تلگرام دریافت شده است، اظهار داشت: بنده در آخرین بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدم که حداقل هزاران میلیارد تومان از جیب مردم برداشت شده و تنها یک نفر در کشور می‌تواند بگوید این مبلغ چقدر است و آن هم آذری جهرمی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: دامداران، فرهنگیان، دانشگاهیان از وضع موجود گله دارند، کسانی که باید سر کار می‌بودند و کار می‌کردند کوتاهی کردند و کار به اینجا رسید که امروز کشور آب ندارد.

مقتدایی ادامه داد: انتظار می‌رود از برجام عذرخواهی کنید، از پول اضافه‌ای که از مردم گرفته‌اید، عذرخواهی کنید، از کمبود آب عذرخواهی کنید. آقای رئیس جمهور، وزیر شما در مجلس خلاف می‌گوید و شما حتی یک روز هم برای پاسخگویی به مجلس نیامدید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در خصوص عدم رفع تحریم‌ها به دلیل مصوبه مجلس گفت: آقای رئیس جمهور شما گفتید بر اساس اصل ۶۰ قانون اساسی مجلس مقصر عدم رفع تحریم‌ها است، حتی اگر اینگونه بود چرا شما یک جلسه هم به مجلس نیامدید و با نمایندگان صحبت نکردید، دکتر حسن روحانی، آقای حقوقدان تقنین با مجلس است و قانون راهبردی در همین راستا تصویب شد و در بالاترین سطح آن را نظارت می‌کنیم و از کمیسیون اصل ۹۰ می‌خواهیم به این موضوع ورود کند.

نظر شما