شناسهٔ خبر: 171729 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری در نطق میان دستور:

روستاهای قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تشنه اند

شهریار حیدری نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: اکثریت قریب به اتفاق روستاهای حوزه انتخابیه بنده به دلیل فرسودگی و عدم بازسازی توسعه شبکه توزیع آب، کمبود مخازن ذخیره آب و ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه در کنار سدهای پر آب با قطعی های مستمر آب مواجه هستند.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ملت شریف ایران! در پاسخ به لبیک به مقام معظم رهبری و حماسه حضور شما در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این روزهای سخت در دل بحران اقتصادی، بحران کرونا و تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه برای قهر با صندوق های رای و تحریم انتخابات جای تقدیر و تشکر دارد که در این راستا به رییس جمهور منتخب جناب آقای رییسی تبریک می گویم و آرزوی توفیق و سربلندی در این امر خطیر و مسئولیت سنگین را دارم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خطاب به رییس جمهور منتخب گفت: مردم شما را به پاکدستی و شفافیت، فساد ستیزی، شایسته سالاری، عدالت و امیدآفرینی می شناسند. بیایید یک آغاز یک پایان باشید، پایانی بر عدم شفافیت، پایانی بر فساد و رانت خواری که در زیر پوست دولت ها لانه کرده است، پایانی بر سلطه نالایقان  بر ارکان دولت ها، پایانی باشید بر پیرسالاری در مناصب دولتی، پایانی باشید بر عدم اعتماد به جوانان و زنان در سپردن امور، پایانی باشید بر عدم توزیع عادلانه منابع، پایانی باشید  بر سوء مدیریت منابع موجود، پایانی باشید بر واگذاری مناصب بر اساس سطح رفاقت و لابی گری و عدم توجه به توانایی اشخاص، پایانی باشید بر سلطه سلاطین مختلف از سکه و دلار گرفته تا سلاطین نهاده های دامی و سیمان و غیره، پایانی باشید بر تبعیض و بی عدالتی در تقسیم مدیریت ها بین اقوام و مذاهب کشور؛ لذا از حضرتعالی تقاضا دارم جایگاه دستیار ریاست جمهوری در امور فرق و مذاهب را به معاونت ارتقا دهید.

وی افزود: به جناب آقای محسنی اژه ای ریاست محترم قوه قضائیه نیز تبریک عرض می کنم، امیدوارم با ادامه دادن راه مبارکی که در قوه قضائیه با حضور آیت اله رییسی آغاز شد، امیدهای مردم را پر رنگ تر کنند و تا ریشه کنی کامل فساد در کشور کوتاه نیایند. از حضرتعالی تقاضا دارم که فضا برای افراد بد سابقه باز نشود و اجازه ندهید به دست اندازی هایشان به بیت المال ادامه دهند.

حیدری در تذکری خطاب به وزیر نیرو افزود: روستاهایی که در کنار چشمه ها و سد های پر آب، آب آشامیدنی ندارند و تشنگی و بی آبی امنشان را بریده است. اکثریت قریب به اتفاق روستاهای حوزه انتخابیه بنده به دلیل فرسودگی و عدم بازسازی توسعه شبکه توزیع آب ، کمبود مخازن ذخیره آب و ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه در کنار سدهای پر آب با قطعی های مستمر و جافرسای آب مواجه هستند و به دلیل بی تدبیری و عدم مدیریت وزارت نیرو از منابع آب موجود نیز استفاده نمی شود

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به خاطر دفاع از سرمایه گذاران در بخش شیلات و جلوگیری از ضرر و زیان میلیاردی، سازمان شیلات را تنبیه و به استعمار ویرانگر اداره کل شیلات استان کرمانشاه پایان دهید. اگر  این اداره کل را کلا تعطیل کنید، قطعا خال شیلات ما بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دستگاه قضا خواستارم که هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی نماید نسبت به بازنگری و تحت پوشش قرار دادن ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی جا مانده حوزه انتخابیه بنده در طرح سامانه گرمسیری اقدام عاجل به عمل آورید. کشاورزان زحمت کش و محروم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب منتظر اقدام عاجل شما هستند.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در تذکری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در اسرع وقت نسبت به اجرایی کردن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین اقدام نمایید. دولت نسبت به برقراری حقوق رزمندگان معسربا پرداخت حقوق مناطق جنگی به صورت کامل اقدام کند.

وی در تذکری خطاب به وزیر نفت ضمن تشکر از ایشان بابت موافقت باطرح پتروپالایش حوزه انتخابیه بنده افزود: تقاضا دارم اقدامات عاجل را جهت شروع عملیات اجرایی این طرح بعمل آورید تا همین کورسوی امیدی که در دل جوانان بیکار و پدر و مادران رنج دیده ایجاد شده، خاموش نشود.

حیدری در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نسبت به تسریع فعالیت پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی و مطالعه و تصلاح راه های فرعی و اصلی حوزه انتخابیه بنده اقدام لازم را انجام دهید.

وی افزود: از مجمع تشخیص مصلحت نظام بابت تسریع طرح منطقه آزاد قصر شیرین مجددا تشکر می کنم  واز رییس جمهور و دولت محترم توقع دارم در سریع ترین زمان اقدامات اجرایی را برای راه اندازی منطقه آزاد بعمل آورند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: هیات رییسه محترم مجلس تقاضا دارم با توجه به اینکه روزهای پایانی کار دولت دوازدهم می باشد، برای جلوگیری از اتلاف وقت در راستای تلاش های فراوانی که در جهت تصویب طرح رتبه بندی معلمان عزیز انجام شده با قید فوریت و خارج ا ز نوبت در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح رتبه بندی معلمان را در صحن مجلس مطرح کرده تا با مساعدت و همکاری نمایندگان محترم و تصویب طرح مذکور به انتظار طولانی معلمان عزیز پایان داده شود و زمینه بهبود شرایط معیشتی این عزیزان فراهم شود همچنین کمیسیون اجتماعی  طرح تسری فوق العاده کارکنان اداری قوه قضاییه را سریعا بررسی تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه با وزارت آموزش و پرورش، سازوکار جذب و استخدام حق التدریسی ها، نهضتی ها و پیش دبستانی هاو کارنامه سبزها  را تعیین تکلیف نمایند.

نظر شما