شناسهٔ خبر: 171682 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک:

منفک شدن ۸ رشته پارالمپیکی از فدراسیون موجب بلاتکلیفی ورزشکاران می شود

پارالمپیک.jpg عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به مطرح شدن زمزمه‌هایی مبنی بر منفک شدن ۸ رشته از فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های تخصصی خود، گفت: این اتفاق منجر به بلاتکلیفی ورزشکاران خواهد شد.

به گزارش «نماینده» سیدعلی یزدی خواه ضمن تبریک به برگزیدگان مسابقات پارالمپیک توکیوی ژاپن، با اشاره به حضور خود در نشست هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک، عنوان کرد: لیست ورزشکاران، مربیان، سرپرستان، پزشک همراه و مجموعه کاروان اعزامی به مسابقات پارالمپیک توکیو نهایی شده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعزام‌های امسال به مسابقات المپیک با معیار شانس مدال آوری ورزشکاران است، تصریح کرد: ورزشکاران اعزامی به این مسابقات بر اساس تعداد مدال ‌های کسب شده در مسابقات جهانی و آسیایی برگزیده شده‌اند.

عضو کمیسیسون فرهنگی مجلس، تعداد ورزشکاران جانباز و معلول اعزامی به توکیو را ۶۳ نفر اعلام و اضافه کرد: برآوردها نشان می‌دهد در این مسابقات حدود ۵۰ مدال رنگارنگ کسب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری روند اعزام‌ها در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک متفاوت است، افزود: موفقیت ایران در بسیاری از رشته‌های پارالمپیک تضمین شده است و ما در برخی رشته‌ها مانند والیبال نشسته یک سر و گردن از سایر کشورها بالاتر هستیم لذا سیاستگذاری‌ها نیز در ورزش جانبازان و معلولان متفاوت است.

منفک شدن ۸ رشته از کمیته ملی پارالمپیک بلاتکلیفی ورزشکاران این ۸ رشته را به دنبال دارد

عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به مطرح شدن زمزمه‌هایی مبنی بر منفک شدن ۸ رشته از فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های تخصصی خود،  اضافه کرد: این اتفاق را به سود ورزشکاران این ۸ رشته تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، سوارکاری، دوچرخه سواری و قایقرانی نمی‌دانیم چرا که منجر به بلاتکلیفی این ورزشکاران خواهد شد؛ بنابراین حتما از جایگاه ناظر مجلس با این تصمیم در کمیته ملی پارالمپیک مخالفت خواهیم کرد.

نظر شما