شناسهٔ خبر: 171672 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو هیات رئیسه مجلس:

ورود قوه قضاییه به وضعیت آب خوزستان در جهت شناسایی مسئولان خاطی است

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، بابیان‌اینکه خوزستان می‌توانست به دلیل منابع آبی که در اختیار دارد از وضعیت آب مطلوبی برخوردار باشد، ورود دستگاه قضایی به این موضوع را اقدامی در جهت شناسایی و برخورد با افرادی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند، دانست.

به گزارش «نماینده» حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد دستور پیگیری فوری حل مشکلات آب خوزستان از سوی رییس قوه قضاییه، گفت: این اشکال به نوع مدیریت‌هایی برمی‌گردد که در حوزه آب و فاضلاب خوزستان وجود دارد چرا که در نحوه توزیع آب بین مناطق مختلف یک کوتاهی‌هایی صورت گرفته و این در حالی است که این استان می‌توانست به دلیل منابع آبی که در اختیار دارد از وضعیت آب مطلوبی برخوردار باشد که این موضوع واقعا جای تاسف دارد.

نبود زیرساخت‌های لازم یکی از عوامل بروز کم آبی در خوزستان است

نماینده مردم شاهین شهر، برخورار، میمه و مورچه خورت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکل کمبود آب علاوه بر بخشی از خوزستان که اغلب در نقاط مرزی هم وجود دارند تنها محدود به این منطقه نبوده و در شرایط کنونی بسیاری از نقاط کشور نیز با این مشکل مواجه هستند، کما اینکه در حوزه انتخابیه‌ام گاه مردم روزانه بین ۱۰ تا ۱۷ ساعت معضل بی‌آبی را تحمل می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس، تصریح کرد: البته بخشی از این مشکل به کاهش میزان بارندگی هم برمی‌گردد و بخشی هم به نبود زیرساخت‌های لازم جهت تامین آب شرب مربوط است، چرا که گام‌های اساسی متناسب با نیازی که در این زمینه وجود دارد، برداشته نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: قوه قضاییه در چارچوب وظایفی که برعهده دارد به این موضوع ورود پیدا کرده است، ضمن اینکه این حرکت حاج آقا محسنی اژه‌ای نیز قابل تقدیر بوده که دلسوزانه به این حوزه نگاه کرده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون قوه قضاییه می‌تواند این موضوع را از طریق شناسایی و برخورد با افرادی که در این زمینه ترک فعل کرده‌ و به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌اند، دنبال کند، ضمن اینکه حل ریشه‌ای مشکل کمبود آب در گروی ایجاد زیرساخت‌های لازم بوده که باید در دستورکار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

نظر شما