شناسهٔ خبر: 171641 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

جوکار:

طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها در دستور کار کمیسیون شوراها قرار گرفت

محمدصالح جوکار// رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس از در دستور کار قرار گرفتن طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات و طرح‌های در دستور کار کمیسیون شوراها گفت: طرح تامین منابع پایدار شهرداری‌ها، طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه و افزایش نمایندگان در دستور کار فعلی کمیسیون شوراها قرار دارد.  

وی افزود: هدف از این طرح این است که این منابع پایدار و همیشگی باشد. درآمدهای شهرداری‌ها بر اساس این طرح باید روشن و شفاف باشد و کمتر به بعضی از موارد مثل اخذ عوارض، کمیسیون ماده ۱۰۰ و گرفتن جریمه از مردم سوق پیدا کنند.  

جوکار تاکید کرد: با بیان روشن منابع درآمدی شهرداری مشکلات در این مسیر برطرف می‌شود.  

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس توضیح داد: درباره میزان هزینه کرد شهرداری نیز باید نظارت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌ها انجام گیرد چراکه در قانون این موضوع مشخص شده است.  

جوکار درباره هزینه بیش از یک میلیاردی شهرداری برای طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰» گفت: قطعا اگر گزارشی به مجلس شورای اسلامی درباره طراحی لوگو تهران ۱۴۰۰ برسد پیگیری لازم را انجام خواهیم داد، ولی به صورت رسمی گزارشی در این باره دریافت نکرده ایم.

نظر شما