شناسهٔ خبر: 171599 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دنیامالی انتقاد کرد؛

"لابی" عنصر اصلی دریافت وام از بانک‌ها!

احمد دنیامالی، بندرانزلی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور باید به تخلفات در پرداخت وام‌های خرد و کلان بانک‌ها ورود کنند.

به گزارش «نماینده» احمد دنیامالی با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها با متقاضیان دریافت وام‌های خرد، گفت: اگرچه اشتغال ازجمله معضلات اساسی کشور است اما می‌توان این مشکل را با تخصیص منابع کم‌بهره کاهش داد چراکه در این صورت افراد خواهند توانست با این منابع برای خود مشاغل خرد ایجاد کنند اما مانع بزرگی بر سر راه است و آن "بانک‌ها" هستند چراکه این منابع باید توسط بانک‌ها تامین شود اما آن‌ها همراهی لازم را ندارند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظر گرفتن سودهای بسیار بالا برای وام‌های نزدیک ۵۰ میلیون تومان، درخواست ضامنین متعدد که باید حتما کارمند رسمی باشند شرایط را بسیار پیچیده کرده است لذا مردم یا قادر به تهیه این وام‌ها نمی‌شوند یا با سختی و پشت سر گذاشتن بوروکراسی طولانی به آن دست پیدا می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون اقتصادی به این موضوع ورود کرده است، افزود: همچنین بانک مرکزی با توجه به اختیارات خود، می‌تواند این مهم را ساماندهی کند تا مردم برای دریافت یک وام خرد کلافه و سردرگم نشوند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دستگاه‌های نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور نیز باید به تخلفات بانک‌ها ورود کنند چراکه همین بانک‌ها -که یک وام ۵۰ میلیونی را با هزار مکافات به مردم می‌دهند- وام‌های چند میلیاردی را بدون اخذ وثیقه های و  تضامین لازم به افرادی -که داری لابی‌های خاصی هستند- پرداخت می‌کنند.

نظر شما