شناسهٔ خبر: 171556 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

احزاب کشور عملکرد مطلوبی ندارند/ نظام حزبی باید ساماندهی شود

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: احزاب کشور عملکرد مطلوبی ندارند؛ بنابراین باید نظام حزبی ساماندهی شود تا عملکردشان نمایان شود.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی به عدم کارایی احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۳۰ حزب استانی و ملی در کشور وجود دارد و در حقیقت ثبت در وزارت کشور شده اند، اما متاسفانه کارایی لازم را ندارند.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس افزود: تاکنون به احزاب کاری سپرده نشده که در قبال آن پاسخگو باشند؛ ضمن اینکه عده ای می خواهند با نام حزب وارد مناصب شوند اما پاسخگوی احزاب نباشند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در کشورمان احزاب به هنگام انتخابات ها فعال می شوند و در واقع در همین زمان محدود دائما بیانیه صادر می کنند، اما پس از اتمام انتخابات کرکره احزاب پایین کشیده می شود و می توان گفت که به صورت فصلی فعالیت می کنند.

وی عنوان کرد: کشورهای غربی با وجود احزاب، اقدامات مهمی را برای کشورشان انجام می دهند؛ چرا که کار جمعی و شورایی است؛ لذا باید از این تجارب استفاده کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: احزاب می توانند همانند شورای نگهبان عمل کنند و صلاحیت افرادی که در آن حزب کاندیدا می شوند را بررسی و در نهایت گزینه هایی را برای کسب کرسی ها به جامعه معرفی کنند؛ چرا که با این اقدام نام‌نویسی افراد مشخص و ضابطه مند می شود.

نظر شما