شناسهٔ خبر: 171550 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری:

تکیه ریاض بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای اشتباهی استراتژیک است/ برقراری روابط دوستانه با همسایگان سیاست ایران است

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ریاض به دلیل تکیه بر سیاست قدرت های فرامنطقه ای دچار اشتباه استراتژیک در مقابل همسایگان خصوصا تهران شده است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در واکنش به پشت پرده تلاش ایالات متحده آمریکا برای فراهم کردن زمینه عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی، گفت: متاسفانه ریاض به دلیل تکیه بر سیاست های قدرت های فرامنطقه ای دچار اشتباه استراتژیک شده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقامات سعودی باید پیشینه ایالات متحده را مطالعه کنند زیرا آنها تا زمانی که عربستان برایشان منافع داشته باشد، همراه آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سعودی ها طی چند سال گذشته با تکیه بر آمریکا تلاش کرده فضای تنش زایی را در منطقه ایجاد کند، ادامه داد: متاسفانه بر اساس سیاست های کاخ سفید، ریاض دشمن فرضی را به نام ایران برای خودش ایجاد کرده است و بخاطر این موضوع به غربی ها باج می دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سیاست تامین امنیت منطقه متناسب ظرفیت همسایگان امری مهم است که متاسفانه برخی کشورها به آنها توجه نمی کنند و قدرت های فرامنطقه ای را برای خود تکیه گاه می دانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک سعودی ها زمانی متوجه این اشتباه استراتژیک سیاسی می شوند که دیگر دیر شده و ظرفیتی در راستای حرکت به سمت همسایگان برایشان باقی نمانده است.

نظر شما