شناسهٔ خبر: 171531 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ساداتی نژاد:

مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی فردا به وزارت جهادکشاورزی بر می‌گردد

ساداتی نژاد1 رئیس کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه از فردا ۲۲ تیرماه مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی باز می‌گردد گفت: کمیسیون کشاورزی با دقت اجرای مصوبه لغو قانون انتزاع اختیار بخش کشاورزی را رصد کرده و از این پس مطالبات مردم را از یک متولی و فرمانده واحد پیگیری خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشت مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی گفت: فردا ۲۲ تیر ماه روز پایان مصوبه لغو قانون انتزاع اختیار بخش کشاورزی است که بر اساس آن از فردا اختیارات مربوط به تنظیم بازار صادرات، واردات و تعرفه‌های بخش کشاورزی که در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال ۹۸ از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت داده شده بود، مجدداً به وزارت جهاد کشاورزی باز می‌گردد. بی تردید فردا روز بسیار مهمی برای تنظیم و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی بوده و به معنی برگشت اقتدار به حوزه کشاورزی است.

ساداتی نژاد اضافه کرد: وزارت صمت بر اساس قانون موظف است اختیارات مربوطه را به وزارت جهاد کشاورزی داده و این وزارتخانه نیز اقدامات لازم را در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی انجام دهد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی gtc)) از فردا تحت مدیریت و وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود و بر اساس آن وظایف و مسئولت‌ها نیز بر عهده این وزارتخانه قرار می‌گیرد که اتفاق بسیار مهمی در حوزه کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از وزارت صمت برای برگرداندن اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی به وزارت جهاد کشاورزی، گفت: کمیسیون کشاورزی با دقت مصوبه لغو قانون انتزاع اختیار بخش کشاورزی را رصد خواهد کرد تا به صورت کامل انجام شده و حوزه کشاورزی تحت فرماندهی واحد قرار بگیرد. از طرفی مجلس نیز به عنوان دستگاه نظارتی از این فرماندهی واحد، انتظار پاسخگویی واحد داشته و مطالبات مردم از یک مرجع و متولی مشخص پیگیری می‌شود.

نظر شما