شناسهٔ خبر: 171529 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

ریاض به جای نگرانی درباره فعالیت هسته ای تهران به زرادخانه صهیونیست ها اعتراض کند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که عربستان باید از توسعه فعالیت های رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی هسته ای نگران باشد.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری با اشاره به ابراز نگرانی عربستان نسبت به فعالیت هسته ای ایران، گفت: عربستان بداند فعالیت هسته‌ای ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه نخواهد بود بلکه در جهت پیشبرد مسائل اقتصادی، کشاورزی و پزشکی کشورهای منطقه کمک کننده است، ایران به دنبال آن است که با فعالیت هسته ای هم تولید انرژی داشته باشد و هم در مسیر پزشکی از آن بهره بگیرد و به منطقه کمک کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عربستان باید از توسعه فعالیت های رژیم صهیونیستی در حوزه انرژی هسته ای نگران باشد، اگر سعودی ها ۵ درصد از ترسی که نسبت به فعالیت هسته ای ایران دارد به اقدامات اتمی و زرادخانه های رژیم صهیونیستی اعتراض می کردند، بهتر بود چرا که رژیم صهیونیستی برای منطقه تهدید است نه جمهوری اسلامی ایران.

وی اظهار داشت: تمام فعالیت های هسته ای  جمهوری اسلامی ایران با صلح آمیز و در چارچوب پروتکل های آژانس بین المللی انرژی اتمی و NPT است هیچ گونه تهدیدی برای کشورهای منطقه نیست و عربستان هم بهتر است به جای نگرانی از فعالیت هسته ای جمهوری اسلامی ایران دست از جنایت نسل کشی در یمن بردارد و نسبت به خروج از این کشور اقدام کند چرا که چنین رفتارهایی تهدید برای منطقه است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ریاض دست از مسابقه تسلیحاتی بردارد در حال حاضر سعودی ها در حجم بسیاری بالایی تسلیحات نظامی از آمریکا و کشورهای اروپایی خریداری می کنند که این بزرگترین تهدید برای منطقه است. به جای اعتراض به فعالیت هسته ای ایران نسبت به اجازه دادن نقش مردم در تصمیم گیری ها و برنامه های خودشان در کشوراقدام کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: عربستان باید مسائل داخلی خود را حل کند، بوی تعفن اقدامات دیکتاتوری مردم عربستان را نیز کلافه کرده از این رو بهتر است خود را اصلاح کند تا اینکه درباره ایران اظهار نظری داشته باشد.

نظر شما