شناسهٔ خبر: 171522 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس:

عدم ثبت طلاق در روز ازدواج فراتر از حرکت نمادین است

معصومه پاشایی عضو فراکسیون زنان و خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت نمادین منع ثبت طلاق در روز ازدواج هیچوقت بی تاثیر نبوده و اولین قدم در راه فرهنگ سازی ازدواج محسوب می‌شود.

به گزارش «نماینده» معصومه پاشایی بهرام  در مورد منع ثبت طلاق در روز ازدواج در استان آذربایجان شرقی گفت: به هرحال حرکت‌های نمادین هیچوقت بی تاثیر نبوده و اولین قدم در راه فرهنگ سازی محسوب می‌شوند، من استان آذربایجان شرقی را به‌جهت این حرکت نمادین تحسین می‌کنم، شاید سال‌ها قبل باید این حرکت‌های نمادین انجام می‌شد و اکنون به کار عملیاتی اثرگذار در حوزه ازدواج می‌رسیدیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس افزود: ما در عصر ارتباطات در دهکده جهانی به سر می‌بریم که فرهنگ‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند و موضوع ازدواج و طلاق مقوله‌ای همه گیر در جهان هستی محسوب می‌شوند که تمام کشورها و شاید باید گفت بشریت درگیر آن هستند و مطالعات نشان داده اولین دلیل آن انحطاط فرهنگی جوامع است و کشور ما هم از این مقوله مستثنی نیست.

وی ادامه داد: پس از دموکراتیک شدن جامعه بشری دولتمردان به دلیل دیر بازده بودن اقدامات فرهنگی، مشکلات اقتصادی و کوتاه بودن دوران قدرت‌شان، به دنبال مقوله‌های زودبازده جهت حفظ قدرت بودند، که مقوله فرهنگ را بسیار کمرنگ کرده است، اقتصادی که باید به موازات فرهنگ پیش می‌رفت بدون پیوست فرهنگی راه خود را در جوامع پیش برد و عاقبت به فساد، اختلاف طبقاتی، بی اعتمادی و بی اخلاقی‌ها ختم شد. "ازدواج"نخستین قربانی این اتفاقات در میان روابط انسانی است؛ بدون شک دولت سیزدهم باید با ایجاد شور و نشاط مشترک اقتصادی و فرهنگی ، به جنگ با این تراژدی بشری برود که بسیار دشوار اما شدنی است.

پاشایی بهرام ادامه داد: بحث ازدواج و جمعیت در ایران اکنون به درجه هشدار رسیده و آینده کشوری پهناور، به نام ایران را زیر سوال برده، پس باید همگان وارد میدان عمل شوند و هیچ اقدامی در کشور انجام ندهند مگر با پیوست فرهنگی خانواده و جمعیت! متاسفانه عده‌ای با تکیه بر کرسی‌های قدرت عملکرد مثبتی در حل مشکلات خانواده‌های ایرانی نداشته و با شعارهای پوپولیستی پشت تریبون‌ها درصدد حل مشکلات جوانان هستند و تمام کشور را به جای عمل گرایی به سمت شعارگرایی سوق داده‌اند.

عضو فراکسیون زنان و خانواده در ادامه تاکید کرد: کاهش ازدواج و ضعف تحکیم بنیان خانواده هرم سنی جمعیت ایران را تحت تاثیر قرار داده است و به مرز هشدار رسانده است که همین کاهش جمعیت آینده کشور در سطح ملی و بین‌المللی را زیر سوال برده است، باید تمام نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها وارد عمل شوند و پیوست فرهنگی تعالی خانواده و جمعیت را به مرحله عملیاتی شدن برسانند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بسته‌های حمایت اقتصادی دولت‌ها برای گسترش ازدواج جوانان در طی سال‌های اخیر بسیار مناسب ولی بی‌نتیجه بود و دو جوان را در میانه زندگی استقراضی رها می‌کرد. برای استحکام ازدواج‌ها و تداوم خانواده‌ها باید ثبات حمایت‌ها را داشته باشیم، که باز می‌رسیم به پیوست خانواده در تمام امور حاکمیتی، و ثبات اقتصادی که بیمه‌گر این پیوست‌ها است. نبود ثبات در اقتصاد مانع هرگونه قانونگذاری و اجرایی است. بیماری اقتصاد که بیشتر درونی و حاصل بی فرهنگی و بی مدیریتی است باید اولویت اصلی دولت سیزدهم باشد تا خانواده‌های ایرانی، با آرامش روان راه توسعه را در پیش بگیرند، و این مهم به جز شایسته گزینی دولت سیزدهم و روی کار آمدن افراد توانمند و دغدغه مند موثر نخواهد شد.

نظر شما