شناسهٔ خبر: 171520 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت آینده پس از تشکیل برنامه هفتم را تدوین کند/بر روی ریل برنامه ششم حرکت نشد

بودجه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از اولویت های دولت آینده پس از تشکیل کابینه تدوین برنامه هفتم توسعه و ارائه به مجلس است.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده یکی از اولویت های دولت آینده پس از تشکیل کابینه تدوین برنامه هفتم توسعه ارائه به مجلس است، گفت: برنامه ششم نیز که روزهای پایانی خود را طی می‌کند  گذاری مناسبی در زمینه های مختلف بود که در بین برنامه‌های گذشته بی‌نظیر بود.

وی درباره اینکه چه میزان از برنامه ششم توسعه در سال‌های گذشته محقق شده است، ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی، درآمدهای دولت، مشکلات اقتصادی و تحریم ها به اندازه قابل قبولی بر روی ریل برنامه ششم حرکت نشد.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه این اواخر درباره مواد ۲۹ و سی برنامه ششم که مربوط به حقوق و دستمزدها بود گام های اساسی برداشته شد، اضافه کرد: برای اجرای برنامه ششم سالیانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد یک و نیم میلیون شغل پیش بینی شده بود و باید نرخ بیکاری از ۱۲ به ۸ درصد می‌رسید که قطعاً این موضوعات تحقق پیدا نکرد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید بر اینکه در برنامه ششم پیش بینی شده بود نرخ تورم کاهش پیدا کند که این اتفاق رخ نداد و شاهد افزایش نرخ تورم بودیم، اظهار داشت این موضوع به دلیل مولفه های گوناگونی بود که روی اشتغال و سرمایه گذاری و معیشت مردم اثر گذاشت.

حاجی بابایی با بیان اینکه شبکه های به هم پیوسته به برنامه ششم تحمیل شد که بعضاً باعث تخریب برنامه ششم شد، گفت: از این دسته می توان به فضای تورمی و نرخ ارز اشاره کرد.

نظر شما