شناسهٔ خبر: 171503 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اسماعیلی:

دولت آینده آموزش‌وپرورش را به سمت اتخاذ تصمیمات علمی ببرد

معلم عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از برخی اظهارنظرها پیرامون حذف معلمان خانم از مدارس ابتدایی پسرانه تاکید کرد که دولت آینده باید آموزش‌وپرورش را به سمت اتخاذ تصمیمات علمی سوق دهد.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی در مورد انتشار خبری مبنی بر تضاد بین برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ایران پیرامون بکارگیری معلمان مرد بجای خانم‌ها در مدارس مقطع ابتدایی پسرانه، گفت: براساس پژوهش‌هایی که انجام شده، مشخص شده است که برای پایه‌های اول، دوم و سوم ابتدایی هم دانش‌آموزان و هم اولیا تمایل دارند که از ظرفیت معلمان خانم برای تدریس در این پایه‌ها استفاده شود.  

معلمان خانم خلاءنبود مادر را برای دانش‌آموزان ابتدایی از بین می‌برند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگرچه برخی معلمان آقا هم به خوبی از عهده تدریس در این پایه‌های تحصیلی برمی‌آیند، اما گفته شده بهتر است از معلمان خانم برای تدریس در پایه‌ها استفاده شود. بنابراین اگر ما بتوانیم این سه پایه را با معلمان خانم اداره کنیم نسبت به استفاده از معلمان آقا کارایی بالاتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است معلمان خانم از روحیه لطیف‌تری برخوردار هستند، بنابراین دانش آموزانی که در سن ۶ سالگی برای ورود به مدرسه برای اولین بار از مادر خود جدا می‌شوند، معلمان خانم بهتر می‌توانند خلاء نبود مادر در چند ساعت از روز را برای آنها از بین ببرند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: البته الان جای این حرف‌ها نیست چرا که تراز نیروی انسانی در آموزش و پرورش به حدی نیست که برای حذف معلمان خانم از مدارس ابتدایی پسرانه تصمیم بگیریم، ضمن اینکه در این مورد باید بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌تری صورت بگیرد تا پیامدهای آن به سیستم آموزشی کشور لطمه وارد نسازد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون بیان این موضوعات تنها جامعه را ملتهب می‌سازد و این در حالی است که ضرورت امروز نظام آموزشی کشور این نیست که به این حوزه نگاه جنسیتی داشته باشیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدواریم که در دولت آینده بتوانیم آموزش و پرورش و آموزش عالی را به سمت و سویی ببریم که در این حوزه تصمیمات علمی اتخاذ شده و مبتنی بر احساسات و هیجان نباشد.

نظر شما