شناسهٔ خبر: 171484 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

یوسفی:

مجلس در رأی اعتماد به کابینه سیزدهم با هیچ فردی رودربایستی ندارد

یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس در بررسی صلاحیت نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها، با چهره سیاسی و یا گفتمان خاصی رودربایستی ندارد و بر اساس برنامه‌ها و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را بررسی می‌کند.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی با انتقاد از نمایندگانی که اصرار زیادی به فعالیت در دولت آینده دارند، گفت: ما نباید جایگاه فعلی خود را نادیده بگیریم و طبق فرمایش مقام معظم رهبری «در جمهوری اسلامی، هر کجا که قرار گرفته‌اید، همان‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است».

وی متذکر شد: همچنین رهبر معظم انقلاب در جایی فرمودند که «هر مسئولیتی که در دست تک تک ماست، تنگه احدی است که باید از آن پاسداری کنیم». بنابراین اگر مسئولان مسئولیت‌های خود را رها کنند، قاعدتاً در آنجا خلأهایی به وجود می‌آید.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را انتخاب کردند تا مطالباتشان پیگیری شود و بر این اساس، ما نسبت به مردم مسئول هستیم.

نباید کسوت نمایندگی را برای حضور در دولت رها کنیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واقعاً اضطراری وجود داشته باشد که برخی از نمایندگان در دولت حضور یابند، مسئله‌ای نیست اما اگر ما کسوت نمایندگی را رها کنیم و فرض را روی این بگذاریم که در دولت می‌توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم، درست نیست.

یوسفی با تاکید بر اینکه ارزش کار نمایندگی مجلس کم نیست، افزود: نمایندگان مجلس باید مشکلات کشور در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع کنند و در کنار دولت باشند تا با یکدیگر بتوانند مشکلات مردم را رفع کنند.

وی اظهار داشت: اختیارات دولت بسیار زیاد است اما قانون خوب، راه دولت را تسهیل می‌کند و مجلس شورای اسلامی هم باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد و با تصویب قوانینی که ضرورت دارد، به دولت در رفع مشکلات کمک کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ملاک‌های مجلس برای رأی اعتماد به وزرا، گفت: قطعاً هر فردی به راحتی نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و کسانی که برای تصدی وزارتخانه‌ها معرفی می‌شوند، باید برنامه قابل پایش و مبتنی بر اسناد بالادستی داشته باشند.

یوسفی گفت: مجلس شورای اسلامی با چهره سیاسی و یا گفتمان خاصی رودربایستی ندارد و بر اساس برنامه‌ها و عملکرد افراد، صلاحیت آنان را بررسی می‌کند.

نظر شما