شناسهٔ خبر: 171414 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تدوین طرحی از سوی نمایندگان مجلس برای کاهش پایه‌های آموزشی از ۱۲ به ۹

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره ساماندهی کنکور گفت: در یکی از ۲ طرح مجلس در این باره کاهش تعداد پایه‎‌ها از ۱۲ به ۹ پایه آمده به طوریکه دانش آموز پس از طی ۹ پایه ۲ سال را به صورت تخصصی در رشته مدنظرش می‌گذراند تا مهارت او ارتقا یابد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲ طرح در مجلس برای ساماندهی کنکور تدوین شده است که یکی از آنها مربوط به بازنگری در متون کتب درسی و حذف موارد غیر ضروری است.

وی گفت: این بازنگری بر اساس نظام سند تحول بنیادی صورت می‌گیرد و هدف از آن کاربردی کردن دروس در آینده است ضمن اینکه کاهش تعداد پایه‎‌ها از ۱۲ به ۹ پایه هم در بخش دیگری از این طرح آمده به طوریکه دانش آموز پس از طی ۹ پایه ۲ سال را به صورت تخصصی در رشته مد نظر خود بگذارند تا مهارت او در رشته مد نظرش ارتقا یابد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره طرح دوم نمایندگان برای ساماندهی کنکور تصریح کرد: بر اساس این طرح با ۱۲ پایه آموزشی فعلی، مسئله حذف کنکور دنبال شده و رقابت‌ها تخصصی خواهد شد.

فلاحی خاطرنشان کرد: هر ۲ طرح به دنبال تخصصی کردن رقابت‌ داوطلبان و نهایتا حذف منطقی کنکور است که با اطلاعات رسانی دقیق و کسب نظرات دانش آموزان و معلمان به سرانجام خواهد رسید.

نظر شما