شناسهٔ خبر: 171393 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راستینه:

مجلس باید در تعامل با دولت، بر روی لوایح ارسالی متمرکز شود

راستینه نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی باید با تعامل با دولت، بر روی لوایح ارسالی متمرکز شود زیرا بدنه دستگاه اجرایی گسترده بوده و دارای کارشناسان متعددی است.

احمد راستینه هفشجانی در خصوص اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های قوه مقننه، گفت: از ابتدای مجلس یازدهم نقش آفرینی ویژه تر کمیسیون های تخصصی در دستورکار نمایندگان قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولویت های کاری کمیسیون ها در سال گذشته شناسایی شد و بر این اساس مقرر شد هر سال اولویت های جدیدی نیز احصاء و مشخص شود. البته کمیسیون ها نسبت به تحقق اقداماتشان گزارش نیز ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه مطابق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صحن علنی محور فعالیت های قوه مقننه شناخته شده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که متاسفانه با ثبت موافقت ها و مخالفت های بیشمار، امکان بررسی کارشناسی موضوعات از بین می رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنابراین مجلس شورای اسلامی باید با تعامل با دولت، بر روی لوایح ارسالی متمرکز شود زیرا بدنه دستگاه اجرایی گسترده بوده و دارای کارشناسان متعددی است؛ همچنین موضوع بار مالی در لوایح همواره پیش بینی می شود و این در حالیست که متاسفانه برخی از طرح ها به دلیل عدم رعایت اصل ۷۵ دچار آسیب شده و خواسته قانونگذاران محقق نمی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در این میان باید مشاوران توانمند از دانشگاه های کشور در کنار کمیسیون ها قرار بگیرند تا بتوان قوانین مناسبی را تصویب کرد.

نظر شما