شناسهٔ خبر: 171346 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شهریاری:

گزارشی در مورد مرگ بیماران به علت قطعی برق به کمیسیون بهداشت ارائه نشده

شهریاری 1 رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در مورد مرگ بیماران در پی قطعی برق گزارشی به کمیسیون ارائه نشده است، گفت: ممکن است در رابطه با قطعی برق مسائل پشت پرده‌ای وجود داشته باشد بنابراین نیاز است دستگاه‌های اطلاعاتی به موضوع ورود کنند چرا که برخی نیروگاه‌هایی که حتی غرقابی هم نیستند از رده خارج شده‌اند.

به گزارش «نماینده» حسینعلی شهریاری با انتقاد از تداوم خاموشی‌ها و بی‌برنامگی وزارت نیرو، گفت: علت قطعی برق بی برنامگی و سوء مدیریت وزارت نیرو است البته ممکن است در رابطه با قطعی برق مسائل پشت پرده‌ای وجود داشته باشد که ما از آن بی خبر باشیم و نیاز است دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیری مناسب را داشته باشند که چرا برخی نیروگاه‌هایی که حتی غرقابی هم نیستند از رده خارج شده‌اند.

وی با انتقاد از اینکه تداوم‌های خارج از برنامه مشکلات زیادی را برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مردم ایجاد می‌کند، افزود: برخی از افراد بر اساس روش‌های جدید و سرپایی در منزل بستری هستند و باید از دستگاه‌های اکسیژن ساز استفاده کنند و با قطعی برق اکسیژن آنها قطع و با آسیب‌های جدی مواجه می شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت در ماه‌های پایانی فعالیت خود مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده است، گفت: از وزیر نیرو به عنوان فردی متخصص انتظار می‌رود که در زمان بحرانی مشکلات زیرمجموعه خود را مدیریت کند اما به نظر می‌رسد برخی مدیران تنها شعار مدیریت را سر می‌دهند.

شهریاری یادآور شد: انتظار داریم وزارت نیرو در اسرع وقت با اتخاذ تدابیر مناسب از خاموشی‌های مداوم جلوگیری و افزایش آسیب‌ها به مال و سلامت مردم را مدیریت کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد انتشار فیلمی از قطعی برق و مرگ بیماران در بیمارستان، گفت: تاکنون در رابطه با قطعی برق بیمارستان گزارشی به ما ارائه نشده و در صورت ارائه مستندات ورود خواهیم کرد البته در مورد این مباحث شاهد سیاه نمایی‌هایی هم هستیم و نیاز است روسای دانشگاه تهران و ستاد مقابله با کرونای استان تهران چنین مباحثی را پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید برق اضطراری داشته باشند، گفت: حتی در حالت عادی ممکن است برق این مراکز به دلیل نقص یا مشکل فنی در شبکه قطع شود بنابراین باید ژنراتور اضطراری برای این شرایط داشته باشند و نداشتن برق اضطراری نوعی سهل‌انگاری بوده و نیاز است تمهیداتی برای بیمارستان‌ها در زمینه قطعی برق اتخاذ شود.

نظر شما