شناسهٔ خبر: 171324 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

آمریکایی ها زیرساخت های افغانستان را نابود کردند

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی ها زیرساخت های افغانستان را نابود کردند؛ بنابراین رفرندام، باعث خروج افغانستان از بحران می شود.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی به روند چالش برانگیز و بحران خیز در افغانستان اشاره کرد و گفت: در چندسال اخیر آمریکایی ها با حضورشان در افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم هم منابعشان را چپاول کردند و هم اینکه زیرساخت هایشان را به نابودی کشاندند.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس افزود: آمریکایی نه تنها امنیت برای مردم افغانستان بوجود نیاوردند بلکه وجودشان باعث نا امنی در این کشور شده  و در حقیقت دستاوردی جز تباهی برای ملت افغانستان در پی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در حال حاضر که زمزمه های خروج نظامیان آمریکایی مطرح شده؛ قطعا اهداف شیطانی را برای این اقدام ترسیم کرده اند؛ چرا که می خواهند قدرت را به کسانی واگذار کنند که در پشت پرده با آنها بسته‌اند.

وی بیان کرد: مردم افغانستان باید خودشان تعیین سرنوشت خود را رقم بزنند، زیرا که تا کنون هیچ ارزشی برای آنها قائل نبودند؛ ضمنا احزاب و گروههایی که زیر یوغ آمریکا هستند نباید برای ملت افغانستان تعیین تکلیف کند؛ چرا که این گروهها به دنبال سهم خواهی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ملت افغانستان، ملتی بزرگ هستند و قطعا نباید سرنوشت آنها به این شکل رقم بخورد؛ البته اگر دموکراسی و رای مردم با یک رفراندوم حاکم شود اوضاع کشورشان به شیوه دیگری خواهد بود.

نوش آبادی عنوان کرد: بدون شک با ایجاد خشونت و ترور افراد ماندگاری ایجاد نخواهد شد؛ حالا شاید چند صباحی به قدرت برسند، اما آنهایی که به دنبال رسیدن به قدرت هستند باید بدانند که روزی ویران خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد:جریانات و احزاب سیاسی وطن دوست باید بنشینند و چارچوبی را برای پیشبرد اهداف افغانستان ترسیم کنند تا دیگر بیگانگان برای آنها تعیین تکلیف نکنند.

نظر شما