شناسهٔ خبر: 171319 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پل تاریخی کن ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد

پل تاریخی کن ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد

پل تاریخی کن می تواند به عنوان یک عنصر هویت بخش با حفظ بافت و فضای تاریخی به مقصدی برای گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار شهر تهران  برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران عصر یکشنبه- ۱۳ تیر ۱۴۰۰-در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه مرمت و احیای پل آجری تاریخی و ثبتی کن گفت: خرسندیم که بعد از ماهها تلاش پل تاریخی کن امروز با حضور شهردار تهران و مردم محله کن به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه مردم کن از این پل خاطرات بسیاری دارند و این پل بخشی از هویت کن است، افزود: در طول مرمت پل، خانواده مرحوم محمدی کنی، بانی و سازنده اولیه این پل و مردم محله با سازمان زیباسازی همکاری داشتند و خوشحالیم که توانستیم به یکی از مطالبات و خواسته های اهالی کن پاسخ دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران پل تاریخی کن می تواند به عنوان یک عنصر هویت بخش با حفظ بافت و فضای تاریخی به مقصدی برای گردشگری تبدیل شود.

ضرغامی ادامه داد: مرمت پل در دوبخش انجام شد که بخش مرمت ظاهری آن در نیمه اول سال ۹۸ و مرمت خود پل در سال ۹۹ و اوایل سال ۱۴۰۰ صورت گرفت.

شناسایی نقاط پر خطر در زمان بارش های فصلی

در جلسه ای که با حضور شهردار، معاونان اجرایی، شهرداران نواحی و روسای ادارات خدمات شهری و قنوات منطقه ۲۰ برگزار شد، اقدامات انجام شده در شبکه جمع آوری آبهای سطحی شامل کانالهای اصلی، درجه ۲ و انهار بررسی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار شهردار منطقه گفت: استفاده و بهره برداری بهینه از طرحهای ارائه شده از سوی مهندسین مشاور جمع آوری آبهای سطحی منطقه، شناسایی نقاط نیازمند اصلاحات عمرانی، نگهداشت و پایش مستمر شبکه آبهای سطحی و اجرای آن به ویژه در بخشهای مورد نیاز را ضروری برشمرد.

افشار با بیان اینکه در حال حاضر کانال های اصلی این منطقه به طول ۳۰ هزار و ۳۵۰ متر، کانال های درجه دو ۲۰ هزار و ۸۷۰ متر و شکبه انهار و کانیو ۴۱۹ هزار متر است اظهار داشت: با توجه به اینکه روان آب های سطحی ناشی از بارندگی های فصلی و نزولات جوی در مسیر کانال های جمع آوری کننده به پایین دست هدایت می شود، بخش قابل توجهی از کانال های اصلی و درجه ۲ منطقه در سه سال اخیر توسط حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه و شرکت خاکریز آب بهسازی شده است.  

او در ادامه با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل ها و کانال های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: منطقه ۲۰ دارای ۷ رشته کانال درجه یک با نام های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.

 افشار در ادامه در خصوص اهمیت بهسازی و مرمت کانال سرخه حصار تهران در راستای تکمیل شبکه جمع آوری آب های سطحی تهران و کاهش آب گرفتگی ها در بخش های جنوبی پایتخت تاثیرگذار است گفت: بخشی از این کانال به طول ۴۵۰۰ متر نیاز به بازسازی دارد و طرح های فاز یک و ۲ آن به تایید سازمان مشاور مهندسی معاونت فنی و عمران شهرداری تهران رسیده و پس از تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره  به اینکه بیش از نیمی از آبهای سطحی شهر تهران از قسمتهای شمال شرقی، شرق و بخش مرکزی شهر تهران از این منطقه عبور می کند افزود: جمع آوری آبهای سطحی و هدایت آن به کانال های درجه یک و دو؛ رفع خطر وقوع سیلاب در زمان بارندگی، کاهش آلودگی و مشکلات زیست‌محیطی، با انجام لایروبی مستمر در طول مسیر انجام می شود.

نظر شما