شناسهٔ خبر: 171318 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی برخی از سواحل و جزایر کیش

معرفی برخی از سواحل و جزایر کیش

اسکله‌ تفریحی کیش

جزیره کیش دارای سواحل بسیار زیبایی است که دور تا دور جزیره کشیده شده و در امتداد آن امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی فراهم شده است .از این رو میتوانید در تمام طول شبانه روز در امتداد این خط ساحلی به تفریح و خوشگذرانی مشغول باشید و چشم انداز زیبای آب های فیروزه ای و موج های خروشان لذت ببرید .

یکی از این سواحل مشهور اسکله‌ تفریحی کیش نام دارد که در ساحل شرقی جزیره قرار دارد و در امتداد آن ورزش‌ ها و تفریحات مهیجی فراهم شده است . به عنوان مثال جت‌اسکی ، پاراسل ، غواصی و قایق سواری از جمله تفریحات موجود در این اسکله است که با هزینه های مناسب قابل انجام هستند . اسکله تفریحی بدنه ای کاملا چوبی داشته و صدها متر به درون آب پیش رفته ، از این رو قدم زدن بر روی آن تجربه ای لذت بخش خواهد بود . این اسکله به مکان های تفریحی مختلف و مراکز خرید ونوس و بولینگ مریم نزدیک است . به گفته سفر باتو همچنین در اطراف آن کافه و رستوران های مختلفی وجود دارد که برای صرف خوراک و یا میان وعده ایده آل هستند و با کمی پیاده روی سر از پارک های ساحلی زیبای دیگری در می آورید .

پارک ساحلی سیمرغ

پارک ساحلی سیمرغ یکی از سواحل زیبا و آرام  در این جزیره است که در ضلع جنوبی جزیره کیش واقع شده و دارای آرامش مطلق و چشم اندازی بی اندازه زیباست . پارک ساحلی سیمرغ در امتداد ساحل قرار گرفته و در حدود پانزده هزار متر مربع مساحت دارد . در این محدوده کافه ها و رستوران های کوچکی قرار دارند ، که میتوانید همین طور که بر روی صندلی های آن نشسته اید و نوشیدنی مورد علاقه تان را میل کنید ، شاهد تماشای برخورد امواج با  ساحل باشید . تور کیش ارزان ین ساحل در امتداد جاده جهان و مسیر دوچرخه سواری قرار دارد و همچنین در اطراف آن بازار تفریحات آبی مهیج بسیار داغ است .

پارک ساحلی ماهیگیر  

این ساحل زیبا مکان مناسبی برای ساعت ها تفریح و خوشگذرانی است و در امتداد آن تفریحات آبی مهیجی فراهم شده است . در این پارک ساحلی کافه و رستوران های ساحلی متعددی وجود دارند که همگی فضایی دلنشین دارند و میز و صندلی خود را بر روی شن ها گذاره اند . بنابراین میتوانید حین صرف میان وعده از موسیقی و چشم انداز زیبای پیش رو لذت ببرید . در ورودی این ساحل تندیس بزرگی از شمایل مرد ماهیگیر وجود دارد که راه را به شما نشان می دهد . در امتداد این خط ساحلی آلاچیق های متعددی نیز دیده می شود که اگر خوش شانس باشید جای خالی می یابید و میتوانید ساعت ها در آن استراحت کنید .

جزیره هرمز

جزیره زیبا و شگفت انگیز هرمز که به لحاظ داشتن خاک سرخ به شهرت جهانی رسیده ، مکان ایده الی برای گشت و گذار یکروزه است . این جزیره بکر با همه زیبائی ، گاه از نظر گردشگران دور می ماند و برخی از مسافران حتی نام آن را نشنیده اند . از این رو پیشنهاد می کنیم حین اقامت در کیش ، چند روزی را به بازدید از جزایر اطراف کیش و به خصوص هرمز ، اختصاص دهید .

جزیره هرمز در فاصله هشت کیلومتری از بندرعباس قرار دارد و به علت مجاورت با تنگه هرمز دارای موقعیت خاص استراتژیکی است . این جزیره از معدود مکان هایی است در دنیا که دارای خاک سرخ است و سواحل آن گویی خون آلود شده است . هنگامی که در امتداد ساحل در حال قدم زدن هستید ، شاهد منظره ای زیبا از موج های سرخ رنگ خواهید بود و با هر تلاطم موج ، گویی جریانی از خون به سمت شما می آید . این جزیره دارای آثار تاریخی متعددی است و بهتر است زمانی را به بازدید از آن ها اختصاص دهید .

بیشتر بدانید

جزیره لاوان

جزیره زیبای لاوان یکی دیگر از جزایر بکر و زیبا در اطراف کیش است که دارای طبیعتی منحصر بفرد بوده و جاذبه های دیدنی فراوان دارد . اهالی این جزیره از گذشته ها به صید ماهی و مروارید مشغول بوده اند و تجارت مروارید در میان بومیان این منطقه رواج بسیار داشت . هم اکنون بواسطه وجود منابع نفتی در اطراف این جزیره بسیاری از بومیان برای کار راهی میدان های نفتی و پلایشگاه های اطراف لاوان شده اند و هم اکنون جمعیتی کمی به صید مروارید و ماهی مشغول اند . طبیعت بکر این جزیره در گذر ایام دست نخورده باقی مانده ، از این رو برای یک گردش یک روزه بسیار ایده آل است . می توانید بدون هیچ مزاحمتی ساعت ها در کنار ساحل بنشینید و از مناظر زیبا و آرامش حاکم بر آن لذت ببرید .

جزیرۀ هندورابی 

جزیره زیبا و بکر هندورابی از دگیر جزایر خلیج فارس است که در فاله کمی از کیش قرار دارد . جزیره هندورابی نیز دارای آرامش مطلق و چشم اندازی شگفت انگیز است . بنابراین حیف است که سفر به آن را که تنها بیست و پنج کیلومتر با کیش فاصله دارد ، به تعویق بیاندازید . گردشگران به آسانی و با قایق های کرایه ای در کمتر از یک ساعت به این جزیره می رسند و معمولا یک روز کامل را به گشت و گذار در امتداد ساحل و بازدید از روستای زیبای هندورابی مشغول خواهند بود . این روستا بافت کاملا سنتی داشته و هم اکنون جمعیت اندکی در آن ساکن هستند .

برچسب‌ها:

نظر شما