شناسهٔ خبر: 171294 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نصیرایی:

رئیسی جناحی عمل نمی‌کند/ وضعیت موجود محصول دهن کجی به منتقدان است

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید،گفت: وضعیت اشتغال، معیشت، مسکن، مردم، محصول بی توجهی و دهن کجی به حرف های منتقدان است.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام مجید نصیرایی درباره اقدام رئیس‌جمهور منتخب در تماس با فعالان سیاسی اصلاح طلب جهت ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور، گفت: این رفتار پسندیده و مناسب و برآمده از یک تحلیل درست برای حل مشکلات و معضلات کشور است. بدنه سیاسی کشور به این بلوغ سیاسی دست یافته که مسائل و معضلات کشور را نمی توان با مشارکت یک قشر و طیف خاص حل کرد. این نگاه باید در سطوح مختلف مدیریتی کشور جا بیفتد.

مشکلات با مشارکت همه جناح های سیاسی حل می‌شود

وی اظهار داشت: هرکس به نظام، انقلاب و رهبری اعتقاد دارد، حتی اگر سلیقه سیاسی و مدیریتی برخی مسئولان را قبول نداشته باشد در صورتی که از شایستگی های لازم برخوردار باشد باید به کار گرفته شود.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس با بیان اینکه مشکلات و معضلات کشور با مشارکت همه جناح های سیاسی قابل حل است، گفت: همه نیروهای سیاسی باید «ید واحده» باشند و با هر نوع فکر و سلیقه ای در راستای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

نصیرایی اعلام همکاری رئیسی با گروه ها و جناح های سیاسی را اقدامی عقلایی، معقول و مشروع خواند.

وی گفت: دولت روحانی نیز ادعای فراجناحی بودن داشت اما در مقام عمل شاهد بودیم منتقدان را بی شناسنامه، تازه به دوران رسیده، معرفی کرده و به جهنم حواله می داد، همین اقدامات باعث شد، حرف دلسوزان انقلاب و نظام شنیده نشود و فرصت های پیشرفت کشور ضایع گردد و از بین برود.

وضعیت اقتصادی موجود محصول دهن کجی دولت به دلسوزی منتقدان است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر دولت روحانی به نظر منتقدان توجه می کرد امروز وضعیت معیشتی مردم اینگونه نبود و اعتبار پاسپورت ایرانی به خاطر عملکرد تیم وزارت خارجه این دولت از بین نمی رفت. وضعیت اشتغال، معیشت، مسکن، مردم، محصول بی توجهی و دهن کجی به حرف های منتقدان است.

نصیرایی با بیان اینکه طیف سیاسی در ۴۲ سال اخیر در بدنه جریانات سیاسی و مدیریتی قوا رشد کردند و حلقه بسته مدیریتی را به وجود آوردند، گفت: این افراد در دولت های مختلف متناسب با سیاست و جناح حاکم تغییر رنگ و چهره می دهند و خود را در خط مقدم جریانات سیاسی می دانند. این افراد هم اکنون نیز به صورت پررنگ تلاش می کنند تا خود را به دولت تحمیل کنند و افراد مورد نظرشان را در پست های مدیریت خرد و کلان جای دهند.

رئیسی عقبه جریانات سیاسی سهم خواه را می‌شناسد

وی اظهار داشت: رئیسی فردی مومن و مدیری جهادی و پرکار است که اشراف کاملی بر جریانات سیاسی کشور دارد و عقبه همه این جریانات سیاسی و افراد را می شناسد تا به امروز این افراد در حلقه اطرافیان رئیسی قرار نگرفتند. رفتار مدیریتی و سیاسی رئیسی در قوه قضاییه و آستان موجب افزایش امید در میان مردم شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: رئیسی در روزهای اخیر سامانه ای راه اندازی کرد که همه مردم، افراد مورد نظر خود را برای کابینه و بدنه مدیریتی دولت معرفی کنند تا در نهایت مدیرانی به دور از هر گونه سهم خواهی انتخاب شوند.

رئیس جمهور منتخب منافع ملی را بر منافع جناحی و سیاسی ترجیح می‌دهد

نصیرایی با تاکید بر اینکه تیر سهم خواهان به سنگ خورده است، گفت: فضای زیست سهم خواهان در دولت آینده فراهم نیست و با این طیف برخورد سخت و عبرت آمیزی خواهد شد زیرا افراد فسادستیزی در قوه قضاییه، مجلس و قوه مجریه حضور دارند که با احدی مماشات نخواهند کرد و ریشه فساد را در سیستم اجرایی و مدیریتی کشور خواهند کند.

وی تاکید کرد: کسانی که عقیده متفاوتی با دولت دارند با توجه به دعوت آیت الله رئیسی باید پیشنهادات خود را برای حل مشکلات ارائه کرده و از این فرصت استفاده نمایند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: رئیسی در سابقه مدیریتی اش ثابت کرده اهل رفتارهای جناحی و سیاسی نیست و منافع ملی و عمومی را بر منافع جناحی و سیاسی ترجیح می دهد.

نصیرایی اظهار داشت: گروه های سیاسی نباید به دنبال ویژه خواری و منفعت طلبی باشند، همه طیف های سیاسی باید از این فرصت ویژه استفاده کنند.

نظر شما