شناسهٔ خبر: 171273 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عباس زاده مشکینی:

سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی در بازارهای منطقه را فراهم کنند

مشکینی سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت های کمیسیون های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند نیاز این کشورها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به این بازارها را فراهم کنند.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشکینی در خصوص فعالیت های اقتصادی سفارتخانه های ایرانی در خارج از کشور، گفت: همواره افزایش سطح مراودات سیاسی در گرو افزایش تعامل اقتصادی میان دولت ها بوده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی درهم آمیخته است، اظهار کرد: در واقع دیپلماسی سیاسی راه تعامل اقتصادی و افزایش صادرات کشورها را فراهم می کند.

وی با اشاره به مطالب بالا، ادامه داد: هم اکنون ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم ها قرار دارد و این در حالیست که کشورهای زیادی در اطرافمان وجود دارند که می توان با برقراری روابط اقتصادی، فشارهای کاخ سفید را کاهش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات غیر نفتی کشورمان در سال حدود ۶۰ میلیارد دلار است، افزود: این مهم در حالیست که همسایگان ایران اسلامی سالانه بیش از یک تریلیون دلار واردات انجام می دهند که فرصت بزرگی برای افزایش سطح روابط اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های خوبی برای صادرات است و می تواند کالاهای تولیدی خود را با هزینه کم در بازارهای منطقه عرضه کند، خاطرنشان کرد: بنابراین سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت های کمیسیون های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند نیاز این کشورها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به این بازارها را فراهم کنند./

نظر شما