شناسهٔ خبر: 171269 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لزوم اصلاح ساختار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان

حسن شجاعی نماینده ابهر در مجلس گفت: ساختار فعلی هیئت نظارت به اندازه کافی قوی و تاثیر گذار نیست که این قدرت را به هیئت بدهد تا وظیفه صیانتی خود را نسبت به نمایندگان و همچنین مجلس انجام دهد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن شجاعی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به آخرین وضعیت اصلاح قانون این هیئت، گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نقش موثری بر صیانت از مجلس و نمایندگان می‌تواند داشته باشد به همین دلیل در حال انجام کارهای کارشناسی بر روی اصلاح قانون این هیئت هستیم.

وی با بیان اینکه الان یک قانونی داریم که نقایص زیادی دارد، ادامه داد: مشکل دیگر قانون هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در ضمانت اجرا است، ضمانت اجرایی که در قانون دیده شده بسیار ضعیف است.

نماینده ابهر و خرم‌دره در مجلس تصریح کرد: در قانون رفتارهایی که  تخلف به حساب بیایید و خارج از حیطه رفتاری نمایندگان باشد به‌خوبی  احصاء نشده و روشن نیست و خود نمایندگان نیز در این زمینه ابهام دارند.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه ساختار این هیئت دچار ضعف‌هایی است که نیازمند اصلاح است، اضافه کرد: ساختار فعلی هئیت نظارت به اندازه کافی قوی و تاثیر گذار نیست که این قدرت را به هیئت نظارت بدهد تا وظیفه صیانتی خود را نسبت به نمایندگان و همچنین مجلس انجام دهد.

نظر شما