شناسهٔ خبر: 171201 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جلسه تعیین شاخص‌های گزینه تصدی شهرداری تهران امروز برگزار می‌شود

شهرداری منتخب ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای با حضور منتخبین شورای شهر تهران برگزار و در نهایت شاخص‌ها و فرایند نهایی رسیدن برای تعیین شهردار تهران مشخص خواهد شد.

به گزارش «نماینده» احمد صادقی عضو منتخب شورای شهر در مورد انتخاب شهردار جدید تهران اظهار کرد: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای با حضور منتخبین شورای شهر تهران برگزار و در نهایت شاخص‌ها و فرایند نهایی رسیدن برای تعیین شهردار تهران مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تعیین شاخص‌ها و فرایند اشاره شده از روز دوشنبه هفته جاری وارد مصادیق و گزینه‌های پیشنهادی مطرح شده از سوی منتخبین شورای شهر تهران خواهیم شد و براساس همین فرایند تصمیم‌گیری خواهد شد.

منتخب شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان گزینه و یا گزینه‌هایی خارج از این شاخص و فرایند در دستور کار منتخبین قرار نخواهد گرفت و هر کدام از منتخبین پیشنهادی را به عنوان گزینه شهردار داشته باشند باید در این جلسات مطرح کنند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که عنوان شده است برخی نمایندگان مجلس و افرادی که در جاهای مختلف فعالیت داشتند به عنوان گزینه‌های تصدی شهرداری هستند، گفت: بنده به عنوان منتخب شورای شهر تهران و سایر اعضا هیچ کدام از این گزینه‌ها خبر نداریم و همانطور که گفتم در ابتدا باید شاخص‌ها فرآیند مشخص شود و سپس هر ۲۱ نفر منتخب شورای شهر تهران می‌توانند گزینه‌های خود را اعلام کنند و در نهایت پس از اعلام گزینه‌های پیشنهادی منتخبین بررسی صلاحیت آنها برای حضور در شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی درباره زمان اعلام گزینه نهایی شهرداری تهران گفت: تلاش خواهیم کرد در ابتدای شهریورماه که همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر تهران در دوره جدید خواهد شد شهردار هم مشخص و استقرار یابد تا زمان را برای ارائه خدمت به شهروندان تهرانی از دست ندهیم.

منتخب شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قالیباف رئیس مجلس نیز در فرایند شاخص‌ها و اعلام گزینه‌های شهرداری تهران ورود داشته است یا خیر گفت: اخیراً جلسه‌ای با حضور ۲۱ نفر از منتخبین شورای شهر تهران با آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و در این جلسه بحث‌های مختلفی مطرح شد و با توجه به اینکه قالیباف سابقه یک دهه حضور در شهرداری را در پایتخت داشته است و هم اکنون به عنوان نماینده مردم تهران و ریاست مجلس مشغول به فعالیت است تجربیات خود را در اختیار شورا قرار خواهد داد اما به هیچ عنوان در فرایند انتخاب شهردار دخالتی را نخواهد داشت ضمن اینکه در این جلسه رئیس مجلس از آمادگی قوه مقننه برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شوراها در کل کشور خبر داد.

نظر شما