شناسهٔ خبر: 171197 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حیدری:

مذاکرات نباید طولانی شود/ مجلس مانع لغو تحریم‌ها نیست

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌های ایران باید در یک چارچوب و زمان مشخص انجام شود و مجلس مخالف فرسایشی شدن مذاکرات و زمانبر شدن گفتگوهای برجامی است.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه علت عدم رفع تحریم‌ها بروکراسی پارلمانی است، گفت: مجلس شورای اسلامی نه تنها مانع رفع تحریم‌ها نشده است، بلکه با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران نشان داد که به دنبال رفع کامل تحریم‌ها است.

وی بیان کرد: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقدند که روند برجام و مذاکرات باید در یک زمان مشخص انجام شود نه اینکه مذاکرات چندین سال استمرار داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما معتقدیم که لغو تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران باید در یک چارچوب مشخص و از سوی دیگر در یک زمان مشخص انجام شود و ما مخالف فرسایشی شدن مذاکرات و زمانبر شدن گفتگوهای برجامی هستیم.

حیدری ادامه داد: چندین سال است که مذاکرات برجام در حال انجام است اما هنوز هم به نتیجه مشخصی نرسیده است.

وی اظهار داشت: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، زمان و روند مذاکرات را کاملاً مشخص کرده است و اگر برجام در این مقاطع زمانی که در قانون آمده به نتیجه مشخصی نرسد، جمهوری اسلامی ایران هم باید اقدامات لازم و متقابل را انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باعث شد که کشورهای طرف مقابل ما در برجام متوجه شوند که ایران در لغو کامل تحریم‌ها مُصر است و اگر تحریم‌ها لغو نشود، ما هم به تعهدات خود در برجام برنمی گردیم.

نظر شما