شناسهٔ خبر: 171179 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

رتبه بندی معلمان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین جزئیات بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با  اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در این کمیسیون، گفت: در چند روز گذشته جلسات سه شیفته ای را در کمیسیون برای بررسی این لایحه تشکیل داده ایم.

وی با بیان اینکه مصوباتی را در جلسات کمیسیون داشته ایم، افزود: از جمله این مصوبات حذف شرط ۲ سال تجربه ورود به رتبه بندی و تعمیم رتبه بندی به همه معلمان،حذف محدودیت های دستیابی به رتبه ها بود.

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه یکی از مصوبات کمیسیون درباره توقف رتبه ها از ۶ سال به ۵ سال بود ادامه داد: البته این عدد برای معلمان مناطق محروم مرزی و عشایر ۴ سال و برای نخبگان سه سال محاسبه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه تلاش براین است تا مصوبات کمیسیون را هرچه سریع‌تر به صحن علنی ارجاع دهیم، عنوان کرد:طبق مصوبه کمیسیون سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم از ۲۰ و ۲۶ به ۱۵ و ۲۱ تقلیل یافته است و همچنین وزارات آموزش و پرورش باید پس از تائید شدن  مصوبات مجلس در شورای نگهبان ظرف یک ماه آیین نامه مربوط را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیات دولت برساند.

نظر شما