شناسهٔ خبر: 171172 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زنجیره ارزش نفت و گاز باید در دولت سیزدهم تکمیل شود/ لزوم عملیاتی بودن وزیر نفت دولت سیزدهم

هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس گفت: وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی باید زنجیره ارزش نفت و گاز را تکمیل کند ضمن اینکه باید افت تولیدی که در پارس جنوبی اتفاق افتاده را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسب را برای این کار در نظر بگیرد.

به گزارش «نماینده» هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره ویژگی‌های شخصیتی و کاری اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: وزیر نفت دولت سیزدهم باید در زمینه فروش نفت فعال بوده و روش‌ها و راهکارهای مختلفی را به کار گیرد چرا که فروش نفت ایران به میزان مناسب در سال‌های آینده از اهمیت‌ بالایی برخوردار است.

وی افزود: وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی باید زنجیره ارزش نفت و گاز را در کشور تکمیل کرده و بهبود ببخشد ضمن اینکه بایستی افت تولیدی که در پارس جنوبی اتفاق افتاده را جبران کرده و برنامه‌ریزی مناسب را برای این کار در نظر بگیرد.

نماینده ملایر در مجلس گفت: رسیدگی به حوزه نیروی انسانی صنعت نفت در دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است.  این در حالی است که در شرایط فعلی قراردادهای رسمی، پیمانی، قرارداد معین، پروژه‌ای و ... در حوزه نفت و گاز فعالیت دارد و وزیر نفت آتی بایستی سریعاً این قراردادها را ساماندهی کرده و موجب ارتقای سطح علمی این افراد شود.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: صادرات خدمات فنی در صنعت نفت بسیار مهم است و وزیر نفت دولت آیت‌الله رئیسی می‌تواند با بسیاری از کشورها در این زمینه فعالیت مستمری داشته باشد که می‌توانم به همکاری‌های پالایشگاهی و پتروشیمی با سوریه و ونزوئلا و ... و صدور خدمات فنی و مهندسی به آن کشورها  اشاره کنم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت و گاز برای کشور درآمدزایی داشته و با در اختیار گرفتن پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های سایر کشورها فرآورده تولید کرده و به فروش برساند.

وی افزود: عدم شفافیت در روابط مالی در صنعت نفت و گاز توانسته در طول سال‌های اخیر مشکلاتی را برای کشورمان به وجود آورد که وزیر نفت دولت آتی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کرده و مشکل را رفع کند؛ هر فردی که می‌خواهد وزیر نفت آینده شود نمی‌تواند به یکی از این موضوعات توجه کند بلکه باید تمام این موضوعات را دنبال کرده و به مانند یک پازل همه آنها را به حرکت درآورد.

نماینده ملایر در مجلس اظهار داشت: وزیر نفت دولت سیزدهم باید قطعاً با استفاده از تجربه و تعهد و تخصص تیم خود صنعت نفت و گاز کشور را ارتقا داده و فناوری را به این بخش تزریق کند تا راهبردی که در نظر دارد سریعاً به سمت پیشرفت سوق دهد.

بیگی‌نژاد تصریح کرد: اگر فردی متخصص فروش نفت باشد باید از تجارب، تخصص و تعهد افراد دیگری در این زمینه استفاده کرده و اجازه دهد تمامی بخش‌های مختلف این صنعت با نگاه رو به جلو به پیشرفت و اهداف مدنظر خود نائل شود.

وی تأکید کرد: باید با یک راهبرد منظم و منسجم شرایطی در وزارت نفت دولت بعدی به وجود آید که در پایان دولت سیزدهم رشد لازم را در تمامی بخش‌های صنعت نفت و گاز مشاهده کنیم.

نماینده ملایر در مجلس گفت: آیت‌الله رئیسی اگر می‌خواهد در صنعت نفت و گاز موفق باشد باید وزیری را در این بخش بر صندلی بنشاند که دارای راهبرد بوده و همه‌جانبه‌گری را در تمامی بخش‌ها داشته باشد. ضمن اینکه کاملاً اجرایی بوده و دارای تیم و تشکیلات لازم باشد تا مشکلات حل شود چرا که به صورت فردی نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم.

نظر شما