شناسهٔ خبر: 171170 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

راستینه: مدیران دولت آینده باید تحول‌خواه و مدیرانی میدانی باشند

راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: مدیران دولت آینده باید مدیرانی تحول‌خواه باشند و علاوه بر این از کارتابل‌ها بیرون آمده و با نظارت میدانی از زیر مجموعه‌های خود اطلاع داشته باشند.

به گزارش «نماینده» احمد راستینه نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی گفت: از سال‌های گذشته مقام معظم رهبری در جلسات مختلف با تشکل‌های دانشجویی راه علاج دردهای کشور را یک دولت جوان حزب‌الهی بیان کرده‌اند.

وی ادامه داد: مشخصا دولت آینده و مدیران دولت آینده باید افرادی پاکدست و فسادستیز باشند. اگر بناست که دستگاه با همه ظرفیت و انرژی که دارد برای حل مشکلات مردم حرکت کند، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند این دستگاه را با همه ظرفیتش به حرکت درآورد، فسادستیز بودن کارگزاران و اعضای کابینه است.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر این است که مدیران دولت آینده باید دارای روحیه جهادی و خدمتگزاری بی‌منت و به تمام معنا دارای روحیه کار و تلاش و پیگیری برای حل مسائل مردم باشند. مدیر دولت اسلامی، مدیری است که مشکلات مردم را لحظه به لحظه رصد کند و برای حل آنها دغدغه داشته باشد.

راستینه خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندی از خصوصیات بسیار مهم دولت آینده است. مدیر بی‌انگیزه، مدیری که دردهای مردم را درک نکند و به راحتی از کنار آنها بگذرد، نمی‌تواند کارگزار موفقی برای دولت اسلامی باشد. 

وی افزود: نکته بعدی تحول‌خواهی است، مدیران دولت آینده باید دارای روحیه تحول‌خواهی باشند. با حرکت طبیعی حل مشکلات کشور میسر نیست، مدیران آینده کشور باید برای حل مسائل و مشکلات با ظرفیت‌های بی‌نظیری که در نظام جمهوری اسلامی و در ایران اسلامی وجود دارد، با روحیه تحول خواهی، جرأت و جسارت، ریسک‌پذیری و اقدامات منطبق بر ایده‌های نو و خلاقانه به پیش روند. 

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع دیگر تکیه بر داده‌های علمی و استفاده از ظرفیت نخبگانی موجود در جامعه است به گونه‌ای که مدیران باید دارای اتاق‌های اندیشه‌ورز و دارای ظرفیت به خدمت گرفتن دانشگاه و اساتید دانشگاه و جامعه نخبگانی را داشته باشند.

راستینه خاطرنشان کرد: از خصوصیات دیگر مدیران دولت آینده نگاه فناورانه به حل مسائل و استفاده از ظرفیت‌های نوین علمی، استارتاپ‌ها، و تکیه بر مجموعه شرکت‌های دانش بنیان برای پیشبرد مسائل جامعه است. 

وی افزود: از دیگر خصوصیات مهم مدیران دولت آینده این است که از توان و ظرفیت لازم برخوردار باشند و ظرفیت‌های زیر مجموعه‌های خود را فعال سازند. با انسجام بخشی در شبکه تحت امر، ظرفیت مدیریتی مجموعه‌های خود را به تمام معنا فعال کنند و از رکود و بی‌انگیزگی در زیر مجموعه‌های خودشان به شدت بپرهیزند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیر موفق در جمهوری اسلامی مدیری است که تک تک سلول‌های مجموعه تحت مدیریت خود را فعال کند. یکی از مشکلات جدی امروز دستگاه‌های اداری بروکراسی شدید و حاکم بر حرکت سیستم اجرایی کشور است. مدیران آینده باید مدیرانی گره‌گشا، میدانی باشند و مدیرانی باشند که از کارتابل‌ها بیرون بیایند و با شناخت عرصه و حضور در میدان عملیات و میدان اجرای دستگاه‌شان از تمام زیر مجموعه خود اطلاعات کافی داشته باشند.

راستینه خاطرنشان کرد: تحول‌خواهی، اندیشه جوانانه، نگاه خلاقانه و استفاده از ظرفیت نخبگانی از مؤلفه‌های مهم مدیران آینده است که باید در دولت آینده به کارگیری شود.

نظر شما