شناسهٔ خبر: 171163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

چگینی:

نمایندگان در پی تلاش برای رفتن به دولت جدید نباشند/ کابینه دولت منتخب باید فرا جناحی باشد

گودرزوند نماینده مردم رودبار گفت: مجلس انقلابی فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهد و در پی تلاش برای رفتن به دولت نباشد.

به گزارش «نماینده» مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب اظهار کرد: امید است دولت جدید همان رویه‌ای که در ابتدای ورودش به صحنه انتخابات داشت را ادامه دهد و همچنین  با توجه به شخصیت رئیس جمهور منتخب که فراتر از قرار گرفتن در جناح بندی‌های مرسوم کشور است در انتخاب کابینه خود تحت فشارهای منفعت طلبان و فرصت طلبان قرار نگیرد.

وی افزود: رای به حجت الاسلام رئیسی رای به کارآمدی در سوابق کاری، اعتماد به انتصابات مقام معظم رهبری، فسادستیزی، استقلال رای و فراجناحی بودن است، لذا انتظار است کابینه دولت کارآمد، انقلابی، متخصص، مجرب و دارای روحیه تلاش مضاعف برای جبران عقب ماندگی‌های  برنامه توسعه کشور باشد.

نماینده مردم رودبار با اشاره به ویژگی‌های کابینه رئیس جمهور منتخب گفت: کابینه رئیس‌جمهور منتخب باید کابینه ای باشد که شرایط کشور را درک کند، به استفاده از منابع سرشار داخلی تاکید کند و تعامل بر اساس اصل عزت و رعایت حقوق با سایر کشورها را در دستور کار خود قرار دهد؛ همچنین به فکر تقویت و حفظ نیروهای کارآمد در بدنه اجرایی کشور باشد؛  تیم اقتصادی دولت منتخب موتور محرک دولت در اجراست و مستقیماً با معیشت مردم سر و کار دارد، انتخاب این تیم از میان نخبگان مهمترین وظیفه در پاسخ به اعتماد مردم در انتخابات است.

چگینی رفع انتظارات مردم در حوزه اقتصاد را عاملی برای افزایش مشارکت در انتخابات‌های بعدی دانست و بیان کرد: این گونه نباشد که اطلاعات ناقص و جهت گیری ناصواب عده‌ای فرصت طلب و انقلابی نما زمینه حذف نیروهای کارآمد و متخصص را فراهم آورد و موجب جایگزینی نفوذی‌ها شود.

وی ادامه داد: مبنا انتخاب مدیران اجرایی دولت احکام انتخاباتی برای عده‌ای خاص قرار نگیرد؛ شنیده می‌شود افرادی به دنبال تیم‌سازی خود هستند که هیچ نقشی در انتخابات نداشته و در میان مردم جایگاهی ندارند، رشد و بالندگی کشور وابسته به استفاده از سرمایه ملی است، استان گیلان سرشار از استعدادهاست و امیدوارم در کابینه رئیسی دو یا چند وزیر گیلانی حضور داشته باشند.

نماینده مردم رودبار درباره گمانه زنی های حضور بعضی از مجلسی‌ها در کابینه دولت جدید تصریح کرد: درخواستم از مجلس انقلابی این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهد و در پی تلاش برای رفتن به دولت نباشد، وظیفه خطیر نمایندگی را با عشق و علاقه ادامه دهند.

نظر شما