شناسهٔ خبر: 171158 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شریعتی نیاسر:

دولت جدید به بحث ناشران کمک آموزشی در مافیای کنکور رسیدگی کند

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مبارزه با مافیای کنکور و قطع نفوذ ناشران کمک آموزشی از نظام سنجش دانشجو یک ضرورت است که دولت باید پیگیری کند، گفت: افرادی که در چند سال اخیر در پرونده های فساد اقتصادی و رانت خواری مانند کرسنت، پتروشیمی و امثالهم، پرونده مفتوح یا شائبه دخالت دارند، خود را نامزد وزارت نفت می دانند. آقای رئیسی؛ مردم مانع تکرار دولت سوم روحانی شدند، شما اجازه ندهید وزارتخانه تکراری آقای زنگنه شکل بگیرد.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: با پایان دولت غرب گرای آقای روحانی، دوران تحریم داخلی و شرطی کردن اقتصاد ملی با تحریم خارجی تمام خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: جریان تحریم داخلی در محیط اقتصاد ملی مین گذاری های متعددی از جمله بورس، کسری بودجه، نقدینگی افسارگسیخته، فساد اداری و اقتصادی کرده است که اولویت اول تیم هماهنگ با فرماندهی واحد اقتصادی در دولت جدید، مین یابی و خنثی سازی آنها است تا زمینه فعالیت اقتصادی سالم فراهم شود.

وی افزود: ریشه های فساد اداری و اقتصادی باید خشکانده شود که در این خصوص مجلس شورای اسلامی به ویژه فراکسیون شهید دیالمه که کارویژه آن فسادستیزی و پیگیری شفافیت است، آماده همکاری با دولت محترم خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخصوص کنکور بیان کرد: مبارزه با مافیای کنکور و قطع نفوذ ناشران کمک آموزشی از نظام سنجش دانشجو یک ضرورت است که دولت باید پیگیری کند. همچنین عدالت آموزشی برای همه ایرانیان به خصوص دانش آموزان پناهجوی افغان یک ضرورت است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند.

شریعتی نیاسر با اشاره به تحرکات برخی افراد مسئله دار برای حضور در دولت جدید ادامه داد: به عنوان مثال در وزارت نفت افرادی که در چند سال اخیر در پرونده های فساد اقتصادی و رانت خواری مانند کرسنت، پتروشیمی و امثالهم، پرونده مفتوح یا شائبه دخالت دارند، خود را نامزد وزارت نفت می دانند. کسانی که به خاطر پاداش های نجومی بازنشستگی از وزارت نفت رفتند و مشاور بازگشتند. آقای رئیسی؛ مردم مانع تکرار دولت سوم روحانی شدند، شما اجازه ندهید وزارتخانه تکراری آقای زنگنه شکل بگیرد.

وی افزود: پارک فناوری ها و بحث سفرا، برای دولت تبدیل به حیات خلوت شده بود که آقای ظریف درخصوص سفرا پیگیری های لازم را انجام دادند که جای تشکر دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: درخصوص شهرداری تهران خبرهایی می رسد که افراد مسئله دار در حال جایابی هستند، لذا به شهردار تهران تذکر می دهیم که این رویه را تغییر دهد.

نظر شما