شناسهٔ خبر: 171154 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ورناصری در نطق میان دستور:

نتیجه‌محوری همراه با آورده مثبت، جایگزین مذاکرات فرسایشی شود

علیرضا ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اجرای شروط ۹گانه مقام معظم رهبری در برجام، گفت: سیاست خارجی دولت از برجام شروع نشده و در برجام محدود نشود بلکه نتیجه‌محوری همراه با آورده مثبت باید جایگزین مذاکرات فرسایشی شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا ورناصری قندعلی در نشست صبح امروز(چهارشنبه، ۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن قدردانی از رهبر معظم انقلاب که با اعتماد عملی به توانمندی های داخلی، با دریافت واکسن ایرانی ثابت کردند تحول تمدن نوین مقتدر اسلامی مرد میدان می خواهد و خودباوری، گفت: مردم ایران علیرغم وجود تمام عوامل کاهنده مشارکت، با حضور پرشور در انتخابات، بصیرت و وفاداری را به جهانیان ثابت کردند که این اعتماد و مشارکت نقطه قوت نظام و برای مسئولان انگیزه خدمت بیشتر است.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به آیت الله رئیسی ضمن تبریک و آرزوی توفیق الهی، گفت: آرای دشمن شکن مردم در انتخاب قاطع شما به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران برایند اعتماد کریمانه ای است که مردم ایران به تحول‌گرایی انقلابی دارند.

وی افزود: این امید و اعتماد جمعی به شما سرمایه اجتماعی بوده به ویژه در دهه حیاتی ۱۴۰۰ ایرانی اسلامی که انباشت بحران های اقتصادی، نوسانات ارزی و ابرچالش بحران آب، رشد جمعیت، فضای نامناسب کسب و کار و تولید، اتمام عصر اقتصاد نفتی و ضرورت بیرون کشیدن ارزهای نفتی از بودجه دولت، عدم توجه به کشاورزی مدرنیزه به عنوان اولویت اول انقلاب اسلامی، چالش های نظام بانکی و عدالت مالیاتی، عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید ملی و انباشتگی انبوه کارهای معوقه، الگوهای کاربردی مبتنی بر فطرت راستین و منعطف انقلاب اسلامی و کارآمدسازی سیستم نظارتی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها، خاتمه بخشی به زمینه های رانت و فساد و اتمام امضاهای طلایی را ایجاب می سازد.

ورناصری ادامه داد: ملت شریف ایران که مقابل فشارهای خارجی و سوءتدبیر داخلی ایستادند، نخستین اولویت دولت سیزدهم را تزریق امید، تکریم همگانی، بازآفرین تحول و مجاهدت بر ارتقای سطح زندگی در قالب شاخص های توسعه ای روز دنیا می دانند؛ رئیس مجمهور منتخب دولت را در بدترین شرایط تحویل می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: راهبردی ترین اقدام تشکیل دولت کارآمد و با به کارگیری وزرای مردمی آگاه به چالش های اقتصاد و واجد برنامه کاربردی در راستای حاکمیت شایسته سالاری است و دولت آینده باید با تجمیع ظرفیت های کشور در کنار وفاق اجتماعی، آشنایی کافی با اقتصاد ایران و تمرکز ترتیبی بر اولویت های کشور به ویژه معیشت ۴ دهک محروم، با برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت و نگاه محوری به علل توسعه نامتوازن در کشور، مردم را از تنگناهای اقتصادی معیشتی رها کند.

وی مسیر دسترسی به این اهداف تبیینی را دشوار دانست و افزود: لذا از فعالان حامی رئیسی می خواهم بدون هیچ اصراری بر سهم خواهی، ایشان را صرفا با اشتراک تجارب یاری کنند و اجازه دهند رئیس جمهور به مطالبات مردم رسیدگی کند.

ورناصری خطاب به رئیسی گفت: از ظرفیت رفع محرومیت ها که ما خادمین ملت بیش از یک سال فریادشان زده ایم و به جز در تعدادی از وزرا و مدیران، گوش شنوایی نبوده است بهره بگیرید؛ سراسر کشور سرشار از ظرفیت، مملو از انگیزه و غیرت برای تحول و خدمت است؛ به عنوان نماینده ۴ شهرستان کمتر برخوردار از جانب مردم ولایی حوزه انتخابیه ام رجای واثق دارم با انتخاب مدیران کارآمد، اشتغال زایی، مبارزه با فقر و تبعیض در دورترین نقاط محروم در رأس اقدامات توسعه محور قرار گیرد تا عدالت اسلامی از جلسات پشت درها و اتاقک های شیشه ای به خانه ها و سفره های مردم باز گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: انتظار داریم جهت تحقق عدالت اجتماعی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، بهسازی و نوسازی زیرساخت های مناطق محروم به سرعت در دستور کار دولت قرار گیرد و قربانی شدن مظلومانه مردم در جاده های غیرایمن و مناطق محروم از امکانات اولیه درمان به پایان برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از پرسنل خدوم ادارات و سازمان ها به دلیل وضعیت استخدامی غیرعادلانه، گلایه دارند، عنوان کرد: از نظام عدالت محور جمهوری اسلامی برابری و رفع تبعیض را می خواهند که امیدواریم این مهم از رسالت های اولویت دار دولت شود و انتظار می رود از ظرفیت بانوان و جوانان توانمند در کابینه استفاده شود.

ورناصری در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت چند ۱۰ میلیونی حاضر در بازار سرمایه منتظر برنامه حمایتی مشخصی برای بورس طراحی و اجرایی شود، اظهار داشت: کشور سالیانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد که مجلس ظرفیت های قانونی تولید مسکن در بودجه سالیانه را مد نظر قرار داده؛ بسیاری از مردم به ویژه جوانان برای سقف بالای سرشان درمانده شده و منتظر راهبردهای اجرایی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در پایان دولت متوجه شد ایران عزتمند با فشار حداکثری، مقتدرتر شده، اجرای شروط ۹گانه مقام معظم رهبری در برجام ضروری بوده لذا سیاست خارجی دولت از برجام شروع نشده و در برجام محدود نشود، نتیجه محوری همراه با آورده مثبت باید جایگزین مذاکرات فرسایشی شود.

نظر شما