شناسهٔ خبر: 171123 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برای بررسی مشکلات مردم انجام شد:

بازدید سرزده بامدادی قالیباف از صف سالمندان متقاضی واکسن کرونا

قالیباف بازدید سرزده رئیس مجلس بامداد امروز به صورت سرزده در مقابل یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا به سالمندان در شهر تهران حضور یافت و از نزدیک در جریان گلایه‌ها و مشکلات این قشر آسیب‌پذیر برای دریافت نوبت دوم واکسن قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» محمدباقر قالیباف که در جلسه علنی یکشنبه درباره ساماندهی تزریق دوز دوم واکسن کرونا به سالمندان و صفوف طولانی این قشر آسیب‌پذیر به دولت تذکر داده و گفته بود: «براساس گزارش های مردمی در برخی مراکز برای تزریق نوبت دوم واکسن صفوف طولانی تشکیل شده که مسئولین اجرایی باید هرچه سریع‌تر نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام کنند» ساعت ۵ صبح امروز و پیش از طلوع آفتاب در منطقه ۳ تهران و مقابل حسینه ارشاد که یکی از مراکز تزریق واکسن به سالمندان است حضور یافت.

رئیس قوه مقننه کشورمان در این بازدید سرزده با تعدادی از سالمندان که اظهار می کردند از ساعت ۲ و ۳ بامداد در صف حضور پیدا کرده اند تا شاید با شروع کار مرکز بتوانند واکسن دریافت کنند گفت و گو کرد. 

در این گفت و گوها سالمندان حاضر با گلایه شدید از نحوه مدیریت فرایند تزریق واکسن و نیز اطلاع رسانی آن تاکید می کردند که برخلاف تبلیغاتی که درباره ساماندهی واکسن منتشر می شود اما برای هیچ‌کدام از آن‌ها پیامکی برای دریافت واکسن ارسال نشده و روزها باید ساعت‌ها در صف بایستند و بدون دریافت واکسن به منزل برگردند.

این افراد که عمدتا سنین حدود ۸۰ سال و بالاتر داشتند، همچنین تاکید داشتند که با وجود آنکه آن‌ها از ساعات اولیه بامداد در این مراکز حضور یافته و روی برگه‌ای ثبت نام می‌کنند اما مراکز تزریق واکسن به این نوبت‌ها توجه نمی‌کنند.

دراین گفت وگوها، پیرمردی که به همراه همسر کهنسال خود مقابل این مرکز حضور پیدا کرده بود، با بیان این‌که همسرش سرطان دارد و ضرورت دارد نوبت دوم واکسن را دریافت کند، گفت: گاهی گفته می‌شود واکسن ایرانی تزریق خواهد شد اما نه از واکسن ایرانی خبری هست و نه خارجی و روزانه فقط به حدود ۳۰۰ نفر در مراکز واکسن تزریق می‌شود و سایر افراد که ساعت‌ها در صف می‌ایستند باید بدون دریافت واکسن به منزل بروند.

 همچنین یکی دیگر از سالمندان در این بازدید خطاب به رئیس مجلس گفت: شما چند روز پیش درباره این موضوع به دولت تذکر دادید اما کماکان این مشکل حل نشده و توجهی به سالمندان ندارند، چرا وقتی دولت اعلام می کند مشکلی در تزریق واکسن نیست ما باید هر روز این چنین دچار مشکل باشیم؟ چرا این مسئله را مدیریت نمی کنند؟

مرد جوانی هم که به گفته خودش برای ثبت نام مادرش در فهرست  از ساعت ۲ بامداد به این مکان مراجعه کرده بود به دکتر قالیباف گفت: من خواهشم از شما این است که به این مراکز بگویید وقتی مردم خودشان از ساعات اولیه بامداد اقدام به حضور و ثبت نام و ایستادن در صف می کنند، با آغاز تزریق واکسن در صبح، به این فهرست و نوبت ها توجه کنند.

یک مردم کهنسال نیز به رئیس مجلس گفت: من نوبت اول واکسن را ۱۹ اردیبهشت دریافت کرده ام و بنا بود ۱۹ خرداد واکسن بزنم اما هیچ پیامکی برای من ارسال نشده است و چندبار مراجعه کرده ام و بدون تزریق واکسن بازگشته ام. 

یکی دیگر از افراد حاضر در این صف نیز تاکید کرد: در نوبت اول برای تزریق پیامک دریافت کردیم اما برای نوبت دوم متاسفانه هیچ پیامکی دریافت نشد و هیچکس نمی داند باید چه کند و انتظار روزانه در صفوف طولانی زیر آفتاب داغ هم اثری ندارد، لااقل مانند دوز اول پیامک بزنند، چرا سلامتی و وقت و زندگی مردم برای شان مهم نیست؟

انتقاد قالیباف از نابسامانی تزریق دوز دوم واکسن کرونا

رئیس مجلس در پایان این بازدید سرزده بامدادی در گفت و گویی با بیان این که گزارش های مردمی در روزهای اخیر حکایت از صفوف طولانی در برخی از  مراکز تزریق دوز دوم واکسن داشت گفت: به نظر می رسد هم مراکز تزریق محدود است و  هم پیامک نیز به افراد ارسال نمی شود و لذا  نظم و انضباط تزریق دوز اول دیده نمی شود. 

دکتر قالیباف با تاکید بر این ه در این  زمینه در اجرا شاهد اشکالات جدی هستیم  گفت: مسئولان این حوزه حتی اگر محدودیتی در میزان واکسن دارند باید همان مقدار را به نحوی مدیریت کنند تا شاهد این نابسامانی‌ها نباشیم.

وی افزود: گله‌مندی دیگر سالمندان این است که با وجود آن‌که مردم از ساعات اولیه خودشان حضور یافته و ثبت نام می‌کنند اما وقتی مراکز آغاز به کار می‌کنند به این فهرست‌های مردمی توجهی نمی شود. 

رئیس مجلس در پایان در پاسخ به درخواست های مردمی که خواستار پیگیری این مشکلات توسط وی بودند گفت: این مسائل و مشکلات را من حتما از مسئولان پیگیری می‌کنم و باید تاثیر آن در این صفوف دیده شود.

وی تاکید کرد: دولت و مسئولان وزارت بهداشت موظف هستند هرچه زودتر این مشکلات را برطرف کرده و فرایند تزریق واکسن به اقشار مختلف به خصوص سالمندان را به نحوی ساماندهی کنند که نیاز به حضور و ازدحام آن‌ها در نخستین ساعات بامداد مقابل مراکز دریافت واکسن نباشد.

نظر شما