شناسهٔ خبر: 171110 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

مأموریت رئیس مجلس به کمیسیون بودجه درباره همسان‌سازی حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها

حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به پیگیری‌های فراوان اعضای این کمیسیون برای همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‎ها و پژوهشگاه‌‎های غیر وابسته به وزارت علوم، از مأموریت ویژه رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه برای رسیدگی به این مهم خبر داد.

به گزارش «نماینده» رضا حاجی پور درباره موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‎ها و پژوهشگاه‌‎های غیر وابسته به وزارت علوم، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و حساسیت‌های کمیسیون آموزش نسبت به این موضوع امروز مأموریتی ویژه از جانب رئیس مجلس به کمیسیون برنامه و بودجه اعطا شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ریاست مجلس شورای اسلامی به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مأموریت دادند که برای اضافه کردن دانشگاه‌‎ها و پژوهشگاه‌های غیروابسته به وزارت علوم مثل دانشگاه‎های فرهنگیان(وابسته به وزارت آموزش و پرورش) و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت و ... به حکم بند (و) تبصره ۲ در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت راهکاری ارائه دهند.

جاجی پور یادآور شد: همچنین به کمیسیون برنامه و بودجه مأموریت دادند که موضوع سقف حقوق برخی از کارکنان دولت از جمله اساتید پیشکسوت دانشگاه‌ها، دریافتی‌ها بابت پایان نامه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و حق مأموریت‌های ویژه به طور خاصی بررسی و راهکاری برای رفع تبعییض ارائه دهند چراکه این مسئله نیز موجب بروز نارضایتی‌های از جانب این گروه‌ها شده است.

نظر شما