شناسهٔ خبر: 171048 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقازاده تشریح کرد؛

طرح تقویت بسیج مستضعفین با محوریت ساماندهی گروه‌های جهادی

آقا زاده رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به فعالیت‌های بسیج مستضعفین با رویکرد محرومیت زدایی در کشور، گفت: طرح تقویت بسیج مستضعفین با محوریت ساماندهی گروه‌های جهادی در کمیسیون امنیت نهایی شده است، به موجب این طرح عرصه فعالیت‌ گروه‌های جهادی شفاف و پشتیبانی‌ها مشخص‌تر و منظم‌تر می‌شود.

به گزارش «نماینده» سیدعلی آقازاده دافساری در توضیح طرح تقویت بسیج مستضعفین، گفت: این طرح با محوریت ساماندهی گروه‌های جهادی در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته است، بسیج سازندگی از سال ۱۳۷۹ در حال فعالیت بوده و منشاء خدمات بسیاری در کشور شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماموریت سازمان بسیج بنابر تاکیدات رهبری و نیازها و مطالبات اجتماعی در حوزه‌های مختلف از جمله خدمات عمومی، امنیتی، انتظامی، بهداشت و درمان و حتی در حوزه‌های امداد و سازندگی با رویکرد محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

وی افزود: بسیج به عنوان یک ذخیره استراتژیک برای نظام، مسئولیت پشتیبانی از همه سازمان‌های نظام اعم از امنیتی و غیرامنیتی به ویژه سازندگی کشور را بر عهده دارد و امروز بیش از هر زمانی برای پاسخگویی مطالبات اجتماعی در مناطق محروم، به تقویت بسیج مستضعفین نیاز است.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم یادآور شد: بسیج سازندگی مسئولیت خطیری در مباحث عمران، آبادانی یا آموزش و ترویج اصول ارزشی دارد، با توجه به تجارب گذشته اصلاح قانون لازم است. از این رو طرحی تهیه شد تا گروه‌های داوطلب جهادی ساماندهی شوند و مشکلات اجرایی این گروه‌ها مرتفع شود.

آقازاده دافساری اضافه کرد: مسئولیت‌ گروه‌های جهادی قطعا باید ساماندهی شود، بسیج متصدی این کار است و ارتباط بین بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها و نهادها به موجب طرح فوق الذکر منسجم‌تر، سامان یافته تر و تعریف شده تر می‌شود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: مراحل اولیه طرح تقویت بسیج مستضعفین در کمیته و کمیسیون امنیت ملی انجام گرفته و امیدواریم به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد. به موجب این طرح عرصه فعالیت‌ گروه‌های جهادی شفاف و پشتیبانی‌ها مشخص‌تر و منظم‌تر می‌شود. مدیریت همراه با نظارت را شاهد خواهیم بود ضمن اینکه تلاش شده تا زمینه برای همکاری همه خیرین و گروه‌های جهادی فراهم شود.

نظر شما