شناسهٔ خبر: 171026 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تقوی:

بازبینی در نظام انتخابات کشور لازمه راه یافتن توانمندترین افراد به شوراها است

تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری، گفت: بازبینی قوانین برای راه یافتن افراد توانمند به مجامع و شوراها ضروری است لذا بر اساس تجربیات و متناسب با شرایط کشور این کار در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش «نماینده» سیدرضا تقوی با اشاره به خلاءهای قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، گفت: قانون انتخابات کشور به اصلاح نیاز دارد، انتخابات شرایطی را باید ایجاد کند که قوی‌ترین و توانمندترین افراد به مجامع راه پیدا کنند. انتخابات ریاست جمهوری نیز بر اساس تجربیات باید اصلاح شود، اینکه ۶۰۰ نفر در انتخابات ثبت نام کنند، درست نیست. بنابراین اجرائی شدن اصلاحاتی که در این زمینه رخ داده ضروری است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید قانون اضافی هم برای کشور مشکل ایجاد می‌کند، در واقع انباشت قانون به همان میزان مشکل‌زا است که کمبود قانون داشته باشیم؛ در مجلس پیگیر اصلاح قوانین در راستای ارتقای کیفیت کار هستیم.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گفت: شوراها اولویت هر شهر و روستا را باید تبیین و آنها را طبقه بندی  کنند. شهر تهران به عنوان پایتخت مسائل و مشکلاتی در حوزه آلودگی هوا، حمل و نقل، شهرسازی، حاشیه نشینی و بهداشت و درمان دارد که باید در اولویت شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد.

تقوی همچنین اظهار کرد: در صورت وقوع حادثه‌ای در پایتخت ما با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد لذا شوراهای شهر باید در حوزه مدیریت بحران برنامه ریزی دقیق کند،  تهران به همان میزان که بزرگ است، دارای مشکلات عدید و بزرگی است و هر اقدامی در تهران در کل امورات ملی تاثیرگذار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید کارآمدسازی و افزایش درآمدهای پایدار شهری و روستایی را در دستور کار خود قرار دهند، مجلس شورای اسلامی نیز اصلاح قوانین را جهت تسهیل امور مربوطه در دستور قرار می‌دهد.

نظر شما