شناسهٔ خبر: 170994 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ارکانی:

کشور نیاز به کاردرمانی داشت نه گفتار درمانی/خزانه منفی است

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارداشت: روحانی در هشت سال اخیر تلاش کرد مشکلات را با گفتار درمانی اداره کند، در حالی که حل مشکلات کشور نیاز به کاردرمانی داشت.

به گزارش «نماینده» حسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه دولت سیزدهم وضعیت بهتری خواهد داشت و در وضعیت خوبی کشور به دولت آینده تحویل داده می‌شود، گفت: شرایط کشور در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، ورزش، اقتصاد و معیشت به مراتب بدتر از هشت سال قبل است.

خزانه نه تنها خالی، بلکه منفی است

وی ادامه داد: امروز خزانه نه تنها خالی، بلکه منفی است. دولت بعد خزانه‌ای را تحویل می‌گیرد که با کسری بودجه و تراز منفی روبرو است. وضعیت کشاورزی به گونه‌ای است که دولت تدبیر حتی نتوانست خوراک دام و مرغ را تأمین کند. بسیاری از دام‌ها کشتار می‌شوند به خاطر اینکه دامداران نمی‌توانند هزینه تأمین خوراک دام را بپردازند.

ارکانی افزود: واردات کمر تولید داخلی را شکسته و کارنامه دولت در ورزش به مراتب بدتر از دولت قبل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای است که باید در صف‌های کیلومتری مرغ، تخم مرغ و روغن نباتی بایستند تا بتوانند در حد یک نیمرو برای خود غذا تهیه کنند، این وضعیت واقعی کشور است.

۷۰۰ درصد ارزش پول ملی کاهش یافته است

وی در بررسی اعداد و ارقام تورم و رشد اقتصادی گفت: نرخ تورم در تاریخ بعد از انقلاب رکورد زده و به حدود ۵۰ درصد رسیده است، روحانی دلار ۳۰۰۰ تومانی تحویل گرفت و ۷۰۰ درصد نرخ دلار را افزایش داد و به عبارت دیگر ۷۰۰ درصد ارزش پول ملی را کاهش داد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: هشت سال پیش خرید مسکن برای جوانان سخت بود و امروز حتی توانایی اجاره مسکن را ندارند. روحانی در روزهای آخر عمر دولت دوازدهم نباید حرف‌هایی را که هشت سال تکرار کرده و نتیجه‌اش وضعیت افتضاح امروز است، ادامه دهد.

کشور نیاز به کاردرمانی داشت نه گفتار درمانی

ارکانی اظهارداشت: روحانی در هشت سال اخیر تلاش کرد مشکلات را با گفتار درمانی اداره کند، در حالی که حل مشکلات کشور نیاز به کاردرمانی داشت.

وی ناکارآمدی مدیران را یکی از علل مشکلات امروز کشور خواند و گفت: کمیسیون اصل نود می‌تواند به شکایات مردم از مسئولان رسیدگی کند، در این خصوص پرونده‌های متعددی از مدیران دولت‌های یازدهم و دوازدهم در کمیسیون اصل نود تشکیل شده و در حال بررسی است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: برخی پرونده‌ها مربوط به مدیران جزئی و برخی مربوط به وزرا است، که گزارش مربوط به عملکرد وزرا در یک جلسه علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نظر شما