شناسهٔ خبر: 170936 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در بیانیۀ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به‌مناسبت انتخابات بیست‌وهشتم خرداد مطرح شد؛

فردا روز دیگری است/ نتایج انتخابات نشاندهندۀ اعتماد مردم به شورای ائتلاف است/ لازمۀ حفظ این سرمایۀ ارزشمند انتخاب مسئولان انقلابی و پاکدست و کارآمد در دولت و شهرداری‌هاست

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پیامی اظهار داشت: نتایج حاصل از این انتخابات به روشنی از اعتماد قاطبۀ رأی‌دهندگان به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به‌عنوان یک نهاد سیاسی گسترده و در خدمت مردم حکایت می‌کند, شورای ائتلاف این اعتماد را سرمایه‌ای ارزشمند و توفیق بزرگی برای خود می‌داند.

به گزارش «نماینده» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مناسبت انتخابات بیست‌وهشتم خرداد بیانیه ای با عنوان «فردا روز دیگری است» صادر کرد.

حدادعادل در این بیانیه آورده است: انتخابات بیست‌وهشتم خرداد را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، بلکه آن را باید پیروزی ملت ایران بر دشمنان ملت دانست.

وی خواستۀ مردم را «کارآمدی بیشتر»، «مبارزه با فساد»، «رفع تبعیض» و «گسترش عدالت دانسته و ضمن اینکه پیروزی آیت‌الله رئیسی را مکمل مجلس یازدهم دانسته، آن را زمینهساز همکاری مثبت و هم‌افزایی سازندۀ مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم به شمار آورده است.

رئیس شورای ائتلاف با تاکید بر اینکه «شورای ائتلاف سازوکاری برای وحدت همۀ نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است و به هیچ حزب و تشکل خاصی تعلق ندارد» تصریح کرد: نتایج حاصل از این انتخابات به روشنی از اعتماد قاطبۀ رأی‌دهندگان به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به‌عنوان یک نهاد سیاسی گسترده و در خدمت مردم حکایت می‌کند, شورای ائتلاف این اعتماد را سرمایه‌ای ارزشمند و توفیق بزرگی برای خود می‌داند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فردا روز دیگری است»

ملت شریف ایران؛

همزمان با میلاد مبارک امام هشتم حضرت رضا علیه‌السلام، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را به شما مردم آگاه و بصیر تبریک می‌گوییم.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد یک‌هزار و چهارصد را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، بلکه آن را باید پیروزی ملت ایران بر دشمنان ملت دانست؛ دشمنانی که از «آزادی و استقلال جمهوری اسلامی» سیلی خورده‌اند و از حضور ملت پای صندوق‌های رأی به وحشت می‌افتند. آنچه در بیست‌وهشتم خرداد اتفاق افتاد دقیقاً نقطۀ مقابل آرزوهای شوم طراحان و مجریان کودتای بیست‌وهشتم مرداد بود. این حضور سرنوشت‌ساز، بی‌گمان، آثار ژرف و شگرف داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی مهمی به سود ملت ایران در پی خواهد داشت.

 روح سیاسی حاکم بر حضور مردم در انتخابات اخیر «مطالبۀ جدی مردم برای تغییر و تحول» بود و این حقیقت در مواضع و بیانات همۀ نامزدها در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی نیز آشکار بود. مردم خواهان کارآمدی بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض و گسترش عدالت بودند و هستند؛ و از رئیس‌جمهوری که با ارادۀ خود انتخاب کرده‌اند انتظار دارند نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان اهتمام بلیغ داشته باشد.

اکنون که ملت قدم به میدان نهاده و با انتخاب آیت‌الله رئیسی چشم به «فردایی دیگر» دوخته است، همه باید دست در دست هم و با روحیه‌ای جهادی و نگاهی انقلابی به همان اندازه که مطالبه‌گر هستیم حمایت‌کننده نیز باشیم.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، فرصت نیکویی برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و نیز در بعضی از شهرها انتخاب نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان نیز بود.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که نهادی برخاسته از تجربۀ سیاسی و اجتماعی چهل‌ودو ساله پس از انقلاب و مخصوصاً تجربه‌های چند سال اخیر است، خدا را شاکر است که توانسته با پشتیبانی از نامزدی آیت‌الله رئیسی و تلاش برای پیروزی ایشان به وظیفه دینی، ملی و سیاسی خود عمل کند. شورای ائتلاف پیروزی آیت‌الله رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینۀ همکاری مثبت و هم‌افزایی سازندۀ مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند.

انتخابات بیست‌وهشتم خرداد هزار و چهارصد نه‌فقط پیروزی نامزد مورد نظر شورای ائتلاف برای ریاست‌جمهوری بود که به پیروزی هشتاد درصد از نامزدهای معرفی‌شده برای شوراهای اسلامی شهرها انجامید؛ آنچنان که در بسیاری از شهرها و مراکز استان‌ها نظیر تهران و اصفهان و مشهد، همه، یا اکثر نامزدهای متعلق شوراهای ائتلاف و نیز نامزدهای میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان توانستند رأی مثبت اکثریت قاطع رأی‌دهندگان را کسب کنند.

نتایج حاصل از این انتخابات به روشنی از اعتماد قاطبۀ رأی‌دهندگان به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به‌عنوان یک نهاد سیاسی گسترده و در خدمت مردم حکایت می‌کند. شورای ائتلاف این اعتماد را سرمایه‌ای ارزشمند و توفیق بزرگی برای خود می‌داند و بدان افتخار می‌کند و توجه دارد که حفظ این اعتماد به اندازۀ کسب آن اهمیت دارد و همت و تلاش می‌طلبد. برای حفظ این اعتماد لازم است چه در دولت و چه در شهرداری‌ها، مسئولان انقلابی و مؤمن و پاکدست و کارآمد و کوشا انتخاب شوند تا طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند.

شورای ائتلاف ضمن تشکر صمیمانه از تلاش همه خواهران و برادرانی که در شوراهای ائتلاف سراسر کشور فعالیت انتخاباتی داشته‌اند، بر این نکته تأکید می‌کند که لازم است برای رسیدن به «فردایی دیگر» به افزایش آگاهی و بصیرت خود و دیگران و نیز توسعۀ تشکیلاتی و تحکیم و انسجام آن همت گماریم؛ و به خاطر بسپاریم که شورای ائتلاف سازوکاری برای وحدت همۀ نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است و به هیچ حزب و تشکل خاصی تعلق ندارد. وظیفۀ همه ما در سراسر کشور این است که با فراموش کردن بعضی از سوءتفاهم‌ها و نامهربانی‌ها و بداخلاقی‌هایی که در جریان انتخابات مشاهده شد از همۀ نیروهای انقلاب دعوت کنیم تا زیر چتر واحد و گستردۀ شورای ائتلاف گرد هم آیند و به مجلس و دولتی که خود در انتخاب آنها سهیم بوده‌اند مدد رسانند؛ باشد که در آینده‌ای نه‌چندان دور به فضل الهی با نیرویی برخاسته از ایمان و تشخیصی برخاسته از تقوی و بصیرت و اخلاص و همتی الهام گرفته از ایثارگران و شهیدانی همچون شهید قاسم سلیمانی بتوانیم به آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای حیات‌بخش مقام معظم رهبری جامۀ عمل بپوشانیم و فردای دیگر و بهتری پدید آوریم؛ ان‌شاءالله.

غلامعلی حدادعادل

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

یکم تیرماه ۱۴۰۰

نظر شما