شناسهٔ خبر: 170933 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حق وردی:

بهترین ضمانت برای عدم نقض مجدد برجام توسط آمریکا غنی سازی اورانیوم با درصد بالا است

حق وردی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بهترین ضمانت اجرایی واقعی برای عدم نقض مجدد برجام توسط آمریکا بالا بردن هزینه این کار بوده که غنی سازی با درصد از جمله آن ها است.

به گزارش «نماینده» حسین حق وردی درباره چگونگی اخذ ضمانت از آمریکا برای عدم تکرار نقض برجام، گفت: کلیات برجام طوری شکل گرفته که به هیچ وجه ما نمی توانیم از طرف مقابل ضمانت بگیریم. ایران تا کنون به تمامی تعهداتش عملیاتی کرده در حالی که غربی‌ها منفعل عمل کرده‌اند لذا هرگونه ضمانتی توسط آمریکا و اروپا اجرایی نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: مگر نگفتند که امضاء جان کری و قطعنامه شورای امنیت ضمانت است ؟ پس چرا پس چرا ترامپ آمد به راحتی توافق هسته ای را به هم زد ؟ پس می توان نتیجه گرفت که شرایط کنونی با گذشته فرقی ندارد.

حق وردی تصریح کرد: برجام به نوعی شکل گرفته است که به دلیل عدول از خطوط قرمز مقام معظم رهبری با مشکلات امروزی در برجام مواجه شدیم و عملا فریب مان دادند.

وی تاکید کرد: بر این اساس هیچگونه ضمانت اجرایی را نمی توان از آمریکا و اروپا مبنی بر عدم نقض مجدد برجام اخذ کرد به این دلیل که رئیس جمهور بعدی ایالات متحده می تواند با یک امضاء مانند ترامپ زیر توافق بزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: هیچ ضمانتی غیر از ضریب بالای غنی سازی نیست و ما باید غنی سازی اورانیوم را با غنای بالا انجام دهیم .

وی عنوان کرد: از این طریق باید هزینه های طرف مقابل برای برهم زدن مجدد برجام زا بالا ببریم که این کار برای غربی ها صرفه نداشته باشد وگرنه عملا هیچ ضمانت واقعی وجود نخواهد داشت.

نظر شما