شناسهٔ خبر: 170893 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حیدری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا:

آمریکا بجای دخالت در امور داخلی کشورها به فکر حل بحران مشروعیتش باشد

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از آنجایی که همه دنیا می دانند انتخابات ریاست جمهوری ایران به صورت عادلانه و آزادانه برگزار شده، آمریکا بجای دخالت در امور داخلی کشورها به فکر حل بحران مشروعیتش باشد.

به گزارش «نماینده» شهریار حیدری در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمریکا،رژیم صهیونیستی و کشور های معاند که مخالف کشورمان هستند هیچ موقع تمایلی ندارند اراده ملت ایران را بپذیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:  در ابتدا مردم را به عدم حضور مشارکت در انتخابات تشویق می کردند اما بعد از حضور مردم در پای صندوق های رای، به دنبال خدشه وارد کردن به عزم و اراده ملی هستند.

حیدری بیان کرد: مردم در سایه کرونا، مشکلات معیشتی و اقتصادی حماسه آفریدند و با این همه مسائل و مشکلات انصافا ملت ایران با حضور پرشور خود باعث شدند تا برگ زرینی دیگری در تاریخ انقلاب رقم بزنند.

وی ابراز کرد: با توجه به آنچه گفته شد آمریکایی ها تحمل کشوری مانند ایران را ندارند بخصوص  زمانی که مردم با حضور گسترده در پای صندوق های رای با وجود مشکلات اقتصادی آن ها را غافل گیر کردند.  

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی ها با طرح اینگونه اظهارات سخیف به دنبال خدشه وارد کردن به حضور پر شور مردم هستند و همه می دانند که انتخابات در فضای آزاد برگزار شد.

وی عنوان کرد: آن ها هر کاری که در راستای منافع ملی باشد اساسا قبول ندارند و ما انتظاری نداریم که آمریکایی قبول داشته باشند ولی آن ها را به وجدانشان ارجاع می دهیم.

حیدری خاطر نشان کرد: نظرات آمریکایی ها برای کشورمان مهم نیست اما بهتر است که به وضوح ببینند که مردم در فضای آرام حضور پیدا کردند و رای آوردن کاندیدها بیانگر این موضوع بوده چرا که کسی به اجبار در انتخابات شرکت نکرده تا در پای صندوق های رای حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: همه دنیا پذیرفت که انتخابات ایران به صورت آزادانه و عادلانه برگزار شده اما آن هایی که از روی آگاهی خود را به نادانی می زنند حیثیت خودشان را زیر سوال می برند وگرنه جمهوری اسلامی ایران مشروعیتش از مردم بوده و هر دوره توسط آن ها تمدید می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: کشورهایی مانند آمریکا دارای مشروعیت نیستند امروز نگران وضعیت مردم ایران شدند که باید بجای دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها به فکر حل  مشکل مشروعیت نظام خود باشند.

نظر شما