شناسهٔ خبر: 170891 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مالکی:

آمریکا حق اظهار نظر پیرامون مسائل داخلی ایران را ندارد

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: : آمریکایی ها به هیچ وجه نباید به خودشان اجازه دهند که در مسائل داخلی کشور های دیگر دخالت کنند بخصوص کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که مبنای حقوقی و قانونی اش منطبق با موازین اسلام است.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی با اشاره به اظهارات ضد حقوق بشری رابرت مالی علیه ایران گفت: مباحثی که او در این باره بیان داشته کهنه بوده به این دلیل که سال ها آمریکایی ها اینگونه اتهامات را به ایران می زنند در حالی که واقعیت چیز دیگری است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکایی ها به هیچ وجه نباید به خودشان اجازه دهند که در مسائل داخلی کشور های دیگر دخالت کنند بخصوص کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که مبنای حقوقی و قانونی اش منطبق با موازین اسلام است.

وی افزود: با توجه به آنچه گفته شد طبیعی است که بسیاری از موارد را رعایت می کند و اینگونه نیست که آمریکایی بخواهند توصیه حقوق بشری به ایران داشته باشند.

مالکی بیان کرد: سوال مهم این است که چرا اینگونه اظهارات ضد ایرانی در شرایط فعلی که مذاکرات وین در جریان بوده این موضوعات مطرح می شود؟ در پاسخ باید گفت که آمریکایی ها به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هستند.

وی ابراز کرد: از طرف دیگر به دنبال تاثیرگذاری بر افکار عمومی و پایین بودن سطح مشارکت در انتخابات بود که با حضور گسترده و پرشور مردم آن ها در تحقق این امر ناکام ماندند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به هیئت مذاکره کننده تاکید کردیم که نباید اجازه زمان کشی به آمریکایی ها داده شود و از منافع کشور محکم دفاع کنند.

نظر شما