شناسهٔ خبر: 170863 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

موسوی لارگانی:

اسناد معتبری از وجود فساد در تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به دستمان رسیده است

موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در روند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اسناد معتبری به دست اعضای هیئت رسیده است که نشان از وقوع فساد در این مجموعه را دارد.

به گزارش «نماینده» ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت این تحقیق و تفحص گفت: حدود ۴ ماه است شهروند این تحقیق و تفحص در حال پیگیری است و تلاش خواهیم کرد ظرف ۶ ماه قانونی گزارش آن را تهیه و به هیئت رئیسه مجلس ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه فسادهایی که در فولاد مبارکه اتفاق افتاده است باعث شده که نمایندگان تفحص از این مجموعه را در مجلس کلید بزنند، ادامه داد: البته از زمان کلید خوردن این موضوع ارتباط گیری‌های زیادی صورت گرفت تا اینکه این موضوع آغاز نشود.

نماینده فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه این تحقیق و تفحص با رای بالایی در مجلس تصویب شد، افزود: در روند این تحقیق و تفحص اسناد معتبر و گران سنگی به دست اعضای هیئت رسیده است که نشان از وقوع فساد در این مجموعه را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به یکی از فسادهای رخ داده در این مجموعه، اظهار کرد: به طور نمونه بنده قبلاً اعلام کرده بودم خانم نامداری دفتردار آقای عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه حقوق ۳۵ میلیونی دریافت می‌کند که اسنادی به دست ما رسیده که وی ۵۰ میلیون حقوق دریافت می‌کند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه حقوق سهامداران و بیت المال در مجمع فولاد مبارکه به هدر رفته است، گفت: اسنادی را دال بر اینکه چند هزار میلیارد تومان در این مجموعه از حق سهامداران و بیت المال حیف و میل شده است در دست داریم.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور نیز گزارشی را از فسادهای رخ داده در این مجموعه تهیه کرده است اضافه کرد: به طور نمونه در گزارش سازمان بازرسی آمده است به بهانه دور زدن تحریم‌ها الکترودهایی برای فولاد مبارکه خریداری شده است که چندین میلیون یورو در این اقدام به بیت المال خسارت وارد شده است.

نظر شما