شناسهٔ خبر: 170818 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابراهیمی تاکید کرد:

ضرورت راه‌اندازی بیمه ویژه دندان‌پزشکی برای کاهش هزینه‌ها

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس بر ضرورت راه‌اندازی بیمه ویژه دندان‌پزشکی برای کاهش هزینه‌ ها تاکید کرد و گفت: انتظار داریم دولت آینده برای کاهش هزینه‌های دندانپزشکی که یکی از مشکلات جدی مردم در حوزه سلامت است گامی جدی بردارد.

به گزارش «نماینده» یحیی ابراهیمی در مورد قیمت بالای خدمات دندانپزشکی و اظهارات اخیر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت مبنی بر اینکه بیش از نیمی از سالمندان ایرانی بدون دندان هستند، گفت: نه تنها سالمندان بلکه وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان و جوانان هم به هیچ وجه مطلوب و مساعد نیست.

وی ادامه داد: در برخی موارد برخی افراد، خدمات دندانپزشکی کشورمان را با دیگر کشورها مقایسه می کنند در حالی که درآمدها باید مقایسه شود؛ درست است که خدمات دندانپزشکی کشورمان نسبت به سایر کشورها ارزان قیمت است اما اغلب مردم توان پرداخت هزینه ها را ندارند و به همین دلیل وضعیت سلامت دهان و دندان مردم به هیچ وجه مطلوب و مساعد نیست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس یازدهم، ادامه داد: بخشی از قاچاقی که در حوزه  دارو و تجهیزات پزشکی رخ می‌دهد هم به این دلیل است که برخی با ارز دولتی اقدام به خرید دارو می‌کنند و سپس آنها را برای سودجویی بیشتر در کشورهای همسایه می فروشند

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان با یادآوری اینکه دولت آینده باید به کاهش هزینه های بسیار بالا و گران قیمت دندان پزشکی ورود کند، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه هزینه های پرداختی از جیب مردم باید کاهش یابد اما متاسفانه حمایت چندانی از مردم نمی شود و هزینه ها از جیب مردم در برخی موارد افزایش یافته است.

ابراهیمی حمایت بیمه ها از هزینه های دندانپزشکی را امری بسیار ضروری و حیاتی دانست و یادآور شد: بیمه یکی از راهکارهای موثر جبران هزینه‌های گران و سرسام آور دندان پزشکی است البته هر چند برخی از مراکز تامین اجتماعی، خدمات دهان و دندان را رایگان ارائه می‌کنند اما خدمات بسیار محدود است در این رابطه می طلبد بیمه ویژه دندان پزشکی راه اندازی و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: هر چند برخی از دستگاه‌ها بیمه های تکمیلی را مورد توجه قرار داده اند اما بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه های سرسام آور دندانپزشکی را ندارند البته قیمت تمام شده مواد اولیه بسیار بالا و این موضوع در افزایش هزینه ها بسیار موثر است بنابراین نیاز است خدمات دندان پزشکی در قالب بیمه تعریف و به صورت عادلانه از تمامی مردم حمایت شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: انتظار داریم دولت آینده در رابطه با کاهش هزینه‌های دندانپزشکی که یکی از مشکلات جدی مردم در حوزه سلامت است گامی جدی بردارد.

نظر شما