شناسهٔ خبر: 170817 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاک فطرت مطرح کرد:

رفتارهای هیجانی برخی جریانات سیاسی مانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حضور سرمایه گذار خارجی در ایران به دلیل وجود نیرو و انرژی ارزان قیمت بسیار مفید و به صرفه بوده اما رفتارهای هیجانی برخی جریانات سیاسی مانع حضور سرمایه‌گذاران خارجی است.

به گزارش «نماینده» علیرضا پاک فطرت با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های خارجی در کشور گفت: حضور سرمایه گذار خارجی در ایران به دلیل وجود نیرو و انرژی ارزان قیمت بسیار مفید و به صرفه بوده اما مانع اصلی آن، رفتار تند و هیجانی برخی جریان‌های سیاسی است، این افراد از خود متشکر به هر فردی تهمت زده و تخریب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد:برخی جریان‌های سیاسی تند اگر به جای پرداختن به برخی مسائل، بیشتر به معیشت مردم، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی توجه می‌کردند؛ ضمن بهبود اوضاع اقتصادی کشور، زمینه حضور سرمایه گذار آن خارجی در کشور نیز بیشتر فراهم می شد.

وی، با تاکید بر اینکه رفتار هیجانی در مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی ضربه شدیدی به اشتغال‌زایی و حضور سرمایه گذاران خارجی می‌زند افزود: بنده معتقدم در جذب سرمایه گذار خارجی نا موفق عمل کردیم، البته نسبت به سال‌های گذشته تغییرات ایجاد شده و بسیاری از مسئولان به دنبال چنین رخ دادی هستند؛ از سوی دیگر یکی از علت‌های عدم حضور سرمایه‌گذاران خارجی مربوط به رفتاری است که برخی افراد بدون توجه  به مصالح کشور با حرکت‌های هیجانی مانند هجوم به سفارت خارجی یک کشور انجام می‌دهند که بطور طبیعی نتیجه مخرب دارد.

پاک فطرت با تاکید بر استفاده از ظرفیت تجارت با کشورهای همسایه ادامه داد: راهبرد سیاست خارجی کشور و مسئولان مربوطه کاملا مشخص بوده و رهبر فرزانه انقلاب نیز سیاست های کلان خارجی را ترسیم می‌کنند که باید بر اساس آن اقدام شود.  

لزوم جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار خارجی در کشور بسیار راحت بوده به شرطی که به حضور آنها در کشور باور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار نیازی به حضور بیگانگان نداریم، بلکه چند میلیون ایرانی مقیم در کشورهای خارجی بوده که درصد قابل توجهی از آنها افراد ثروت مندی هستند و می‌توانند در ایران سرمایه‌ گذاری کنند، همین افراد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور کفایت کرده و نیازی به حضور افراد بیگانه نداریم  اما از رفتارهای برخی جریان‌های سیاسی نگرانی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم سرمایه گذاری خارجی در برنامه ششم توسعه جذب ۶۵ میلیارد دلار پیش بینی شده بود اظهار کرد: کشور ایران ظرفیت بسیار خوبی به لحاظ آب و هوا، معادن و نیروی انسانی دارد، بنابر این ظرفیت جذب ۶۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی را داریم، اما باید محقق شود. سرمایه گذاران خارجی، برنامه توسعه کشور و امتیازات در نظر گرفته شده  را مطالعه کرده و به آن آگاه هستند اما حضور و عدم حضور آنها در کشور منوط به شرایط دیگری است. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شروای اسلامی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه هم باید جذب سرمایه خارجی مورد توجه قرار بگیرد خصوصاً برای جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور که باید با در نظر گرفتن امتیازاتی آن ها را ترغیب به این کار کنیم.

نظر شما